לאחר ההסתה, יאיר לפיד מתנצל: "טעות שלנו"

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד התנצל על סרטון ההסתה של מפלגתו נגד חוק הליב"ה החדש, בו האשימו כי מיליון אזרחים לא ילמדו ליב"ה ויחיו חיי עוני, ואמר כי "המספר לא נכון, זו טעות שלנו" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד. ארכיון (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד התנצל במהלך הלילה (שלישי) על סרטון ההסתה של מפלגתו נגד חוק הליב"ה החדש, בו האשימו כי מיליון אזרחים לא ילמדו ליב"ה, ואמר: "המספר לא נכון, זו טעות שלנו".

במהלך דיון במליאת הכנסת יצא סגן שר החינוך מאיר פרוש בנאום נוקב נגד 'יש עתיד', נאום שגרם ללפיד להגיע להתנצלות המדוברת: "אני שואל, מאין יש ליש עתיד את התעוזה לשנות, להפר התחייבויות של מקימי המדינה. בן גוריון אהב את החרדים יותר מאשר יאיר לפיד? אבל מעל הכול, בן גוריון הבין שהוא לא יכול לכפות על אותם חרדים לשנות מהמסורת. איך יש עתיד חושבים לכפות על יהודים שינויים בתכני הלימודים? זה הפירוש של ההגדרה של מדינה יהודית ודמוקרטית? ועוד באיזו דרך, דרך של שקרים. אני אומר כאן שוב, דרך של שקרים".

על סרטון ההסתה אמר פרוש: "יש עתיד, כך נמסר לי, הפיצו סרטון ובו נאמר בין היתר, ממשלת ישראל החליטה לבטל את לימודי הליבה, זה אומר שקרוב למיליון אזרחים לא ילמדו, לא מתמטיקה ולא אנגלית, לא יצליחו לפרנס את עצמם ויחיו חיי עוני. יודעים מי יצטרך לפרנס אותם? יודעים מי יסחוב אותם על הכתפיים כל החיים?".

סרטון ההסתה של 'יש עתיד'

"חברי הכנסת, זה שקר גמור" הכריז פרוש: "מיליון אזרחים לא ילמדו מתמטיקה ולא אנגלית. כל המחוז החרדי כולו, היום, אין בו יותר מאשר 420,000 תלמידים. מתוך זה, רק כ-50,000 תלמידי מוסדות פטור. אז היכן המיליון? מאיפה יש לכם מיליונים אתם? מאיפה יש לכם את המיליונים לומר שהם לא יצליחו לפרנס את עצמם ויחיו חיי עוני כתוצאה מחוק זה?

לדבריו: "אני אומר שזו חבורה שמפיצה שקרים. אנחנו צריכים שאתם תפרנסו אותנו? אנחנו צריכים שאתם תסחבו אותנו על הכתפיים כל החיים? אני אומר זאת שוב, אני לא מתבייש בכך, אני למדתי במוסד פטור. אבי זכרונו לברכה לא היה מדופלם, היה רק 35 שנה חבר כנסת וגם הוא למד במוסדות פטור.

"גם סבי זכרונו לברכה היה 19 שנים סגן ראש עיר בירושלים. לא הם ולא כל הקהילה החרדית לא בקשה ולא תבקש את העזרה שלכם. הם הסתדרו בלעדיכם ואין להם גם חס ושלום גם מה להתבייש בדרך החינוך המיוחד. חוץ מאשר להסית נגדנו. חוץ מאשר להגדיל את השנאה כלפינו, לא הרגשנו שאתם קיימים.

"אנחנו נמצאים בכנסת ואנחנו יודעים שליש עתיד יש 11 חברי כנסת. אני במקרה בדקתי היום. אין אחד מהם, אין חבר כנסת של יש עתיד שנמצא בוועדת החינוך של הכנסת. אתם דואגים לחינוך? היכן הדאגה שלכם? חשוב לכם החינוך? – תבואו לוועדת החינוך, תפעלו, תשפיעו. אתם לא נמצאים בכלל בוועדת החינוך".

כאמור, במהלך הלילה עלה לפיד לנאום והביע התנצלות על המספרים המופרכים שמופיעים בסרטון ואמר לפרוש:"לא שיקרת", זאת בתגובה להאשמות של ח"כ מיקי לוי. "הייתה טעות שלנו", הוסיף לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר