נלחמים בשכחה

Waze תשיק פיצ'ר חדש שיסייע לא לשכוח ילדים ברכב

לאחר שורת האסונות המחרידים, אפליקציית הניווט הפופולארית "וויז" תשיק תכונה חדשה שתסייע להורים לא לשכוח את ילדיהם ברכב באמצעות תזכורות מתחלפות שיופעלו בסיום הנסיעה (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

אפליקציית הניווט הפופולארית ביותר בישראל ומהפופולאריות בעולם כולו - Waze, מתגייסת אף היא כדי להתמודד עם מכת השכחה של ילדים בכלי רכב היא. על פי נתוני ארגון ‘בטרם’, בין השנים 2009 ל-2014 דווחו בתקשורת על כ-293 מקרים בהם נשכחו ילדים בכלי רכב שונים, כש-15 מהמקרים הסתיימו במות הילד ורק בחודש האחרון חווינו 5 מקרי מוות מיותרים.

החברה הודיעה כי מתכוונת להשיק פיצ’ר חדש, שאולי יוכל למנוע את מקרה השכחה הבא באמצעות התראה נוספת שתגיע בסיום הנסיעה שתזכיר לנהג לבדוק מאחור האם לא שכח במקרה את ילדו ברכב.

במסך ההגדרות של הפיצ’ר יוכל הנהג להפעיל ולכבות את ההתראה וכן לקבוע בעצמו את נוסח ההודעה שתופיע. מדובר באפשרות חשובה, משום שהיא תאפשר לנהגים לשנות מדי פעם את ההודעה, וכך לא ‘להתרגל’ אליה ולהתעלם ממנה.

כרגע נמצא הפיצ’ר בגרסת הניסוי של Waze, ולא ידוע מתי בדיוק הוא יגיע לקהל הרחב; עם זאת, נראה כי בשל הצורך של התכונה בעיקר בקיץ החברה תעשה כל מאמץ כדי להשיק אותו באחד העדכונים הקרובים של החברה.

בינתיים וויז לא היחידה במאבק נגד שכחת ילדים ואמצעים טכנולוגיים נוספים הושקו כדי לנסות להתגבר על התופעה הקשה. ישנם כסאות תינוק שמתריעים כאשר הרכב נסגר וישנו משקל על הכיסא וכן חיישנים שמזהים בכי או קולות מצוקה של התינוק כמו גם אפליקציות ייעודיות. האם הטכנולוגיה תנצח? ייתכן, בינתיים הדרך המומלצת ביותר היא להוריד נעל אחת ולהשאיר אותה ליד התינוק ובכך להבטיח ב-100 אחוז שלא תשכחו אותו ברכב הבוער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר