האמת כואבת

נינטנדו חשפה את האמת בנוגע לחלקה במשחק והמניה צנחה

לאחר העליה האדירה בערך המניה שלה, חברת נינטנדו הבעלים של מותג "פוקימון" חשפה במכתב למשקיעים את האמת בדבר חלקה המוגבל מאד במשחק הפוקימון גו והמניה צנחה (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(מתוך סרטון ההשקה)

טירוף הפוקימון הביא לעלייה מטאורית של מניית נינטנדו בבורסה. משחק המובייל הפופולרי פוקימון גו, יוחס אליה שכן היא הייתה הבעלים של המותג בעבר. אך המניות שלה שוב צונחות מטה אחרי שמתברר כי נינטנדו אינה הבעלים האמיתיים של המשחק הפופולרי.

מתברר כי לנינטנדו אין שום מעורבות במשחק המובייל שמטרף את העולם ומביא אנשים למצבי קיצון דוגמת הבחור בן ה-17.5 שכמעט טבע אתמול במהלך חיפוש אחר "פוקימון ימי". מעבר למכירת זכויות השימוש בזיכיון לחברת Niantic, שפיתחה את המשחק. ההשקעה של נינטנדו ב-Niantic היא די מינימלית, כאשר הענקית היפנית מחזיקה רק ב-13 אחוזים ממנה.

עד כה העובדה הקטנה אבל החשובה הזו חמקה מעיני המשקיעים שמיהרו להתייצב לצד נינטנדו, מה שהקפיץ את ערך המניות שלה לגבהים שלא נראו מאז תחילת שנות ה-90 והיא אף עברה את מתחרתה הראשית - סוני. אלא שנינטנדו חשפה את האמת במכתב ששלחה למשקיעים במהלך סוף השבוע, ומאז המניות שלה צנחו ב-18 אחוזים. מדובר באובדן של 708 מיליארד ין, או 6.7 מיליארד דולר.

יאמר לזכותה של נינטנדו שלפחות היא נהגה בכנות במקום למרוח זמן וליהנות מהמניות הגבוהות עד שהדברים יחשפו בצורה כזו או אחרת בחרה החברה להישיר מבט אל המשקיעים ולשאת בהפסדים הגדולים.

גורמים בשוק המניות נזכרו שנינטנדו אפילו סיפקה בעצמה רמז לאיך שהדברים יתגלגלו, כשיצאה בזמנו בהכרזה המוזרה שלפוקימון גו תהיה “השפעה מוגבלת” על שורת הרווח של החברה. אז האמירה הזו גרמה לאנשים להרים גבה מאחר ופוקימון גו כובש את העולם בסערה ועל פי הדיווחים מכניס מידי יום כ-2 מיליון דולר, אבל עכשיו הדברים הרבה יותר ברורים. בכל אופן, בדו”ח הרבעוני הקרוב נינטנדו עתידה לדווח על רווח של 330 מיליון דולר.

לנינטנדו כן יהיה חלק פעיל בפעילות של Niantic מאחר והיא תייצר ותפיץ עבורה אביזרים נלווים של פוקימון גו. אחד מהם הוא ה-Pokemon Go Plus, צמיד חכם שמתחבר לסמארטפון באמצעות חיבור Bluetooth. תפקידו יהיה לרטוט כאשר אתם נתקלים בפוקימון או ב-PokeStop, ולבצע דרכו את הפעולות הנדרשות מבלי שתצטרכו להוציא את הנייד מהכיס. הצמיד יגיע אל החנויות לא לפני יום ראשון הקרוב, אך כבר עתה תוכלו למצוא כמה אנשים שהזמינו אותו מראש וכבר מציעים אותו למכירה במחיר מופרז שמתאים לשיגעון הפוקימון הכללי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר