מקצינים שמאלה

דגל פלסטין ושריפת דגל ישראל: התמונות שיגבירו את תמיכת היהודים בטראמפ?

תמונות של הצתת דגלי ישראל והנפת דגלי פלסטין במהלך הוועידה הדמוקרטית, רצות ברשת וגורמות לזעם יהודי כלפי המפלגה. אנשי טראמפ היהודים כבר רוכבים על הגל. "המראה היה צורם" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אמש, מחוץ לוועידה הדמוקרטית (צילום: מתוך טוויטר)

בפוליטיקה האמריקאית נוהגים המועמדים לנשיאות והסנאטורים משתי המפלגות, הרפובליקנית והדמוקרטית, כי ביחס כלפי מדינת ישראל אין כל הבדל בין הצדדים וכי כולם תומכים בישראל. המדיניות של הנשיא ברק אובמה ערערה במעט את ההנחה הזו, אולם עדיין במפלגה הדמוקרטית הקפידו לשמור על יחס אוהד כלפי ישראל.

אלא, שבמהלך הוועידה הדמוקרטית בימים האחרונים, בה הוכרזה הילרי קלינטון כמועמדת לנשיאות, נראה כי היחס לישראל הפך מעט לעויין. דגל פלסטין הונף באולם האיצטדיון, ומפגינים נשאו שלטים בעד שחרור פלסטין ונגד ישראל. מחוץ לאולם הוועידה, אף הציתו מפגינים את דגל ישראל וזעקו קריאות על אינתיפאדה.

שריפת דגלי ישראל (מתוך טוויטר)
שלטי תמיכה בפלסטינים (באדיבות המצלם)

מי שמיהר לצייץ ולהנציח את העוינות בכינוס הדמוקרטי כלפי ישראל, היה גייסון דב גרינבלט, אחד מיועציו הבולטים של המועמד הרפובליקני דונלנד טראמפ לענייני ישראל.

היועץ היהודי של טראמפ רוכב על הגל

גרינבלט, חובש כיפה שחורה, ביקש להמחיש את ההבדל בין אוהדי שתי המפלגות ביחס כלפי ישראל. מנגד, פעילים פוליטים בישראל טוענים כי מדובר בקומץ אנרכיסטים המייצגים בעיקר את תומכיו של המועמד היהודי לשעבר ברני סנדרס.

(מתוך טוויטר)

יעקב קורנבלי, פרשן פוליטי חרדי, אומר ל"כיכר השבת" כי "אין ספק שהדבר מלמד על הקצנה שמאלה של המפלגה הדמוקרטית. גם אם זה לא מייצג את עמדת ראשי המפלגה, עדיין היה צורם לראות את התופעות הללו - אפילו שזה היה לכאורה רק בשוליים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר