סתיו שפיר איבדה את הקול - אך קיבלה חלק ממבוקשה

כניעה חלקית לאופוזיציה בוועדת הכספים: לאחר הפיליבסטר הממושך אל תוך הלילה, התקבלו חלק מדרישותיה של סתיו שפיר, שהספיקה לאבד את הקול, והדרך לתקציב דו שנתי נסללה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סתיו שפיר ומשה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שבימים האחרונים הגישו חברי כנסת מהאופוזיציה, ובראשם סתיו שפיר (המחנה הציוני), אלפי הסתייגויות לחוק התקציב הדו-שנתי, סוכם היום (חמישי) כי כל השינויים שהמדינה תדרוש במהלך החקיקה יגיעו להצבעה בוועדת הכספים. מדובר בפשרה שהושגה בין האופוזיציה לקואליציה לאחר ה'פיליבסטר', הארכת דיון במכוון, שביצעה שלשום שפיר.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני הציג את השינויים שהוסכם עליהם: הסעיף הראשון, בנוגע לגירעון, קובע כי אם יועמק הגירעון הדבר יובא לדיון ובחינת ועדת הכספים, אך לא יעמוד לאישורה אלא רק להתייעצות עמה. לפי הסעיף השני, במקרה בו תחליט הממשלה על קיצוץ רוחבי בכלל משרדי הממשלה, ויהיה מדובר בגובה של יותר מאחוז, הדבר יובא לאישור ועדת הכספים, וזה לא יתבצע ללא אישורה.

עוד סוכם, כי האופוזיציה תסיר את 4000 ההסתייגויות שהגישה ותסתפק ב-80 הסתייגויות בלבד, שעליהן תתקיים הצבעה מהירה בשעות הקרובות בוועדה ולאחר מכן תצביע הוועדה על החוק ותעבירו.

גפני ניסה לתרץ את המיני-כניעה לאופוזיציה ואמר: "יהיה תקציב דו-שנתי אבל תהיה תחנה בראשון בנובמבר 2017 שבה האוצר יבוא לכאן ונקיים דיון על הגירעון ועל תוכנית ההתכנסות".

עוד קודם, עצר איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, את אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה להצעת חוק התקציב הדו-שנתי בוועדת הכספים. הפיליבסטר שלשום נמשך עד אמצע הלילה בעקבות הגשת אלפי הסתייגויות שהגישה בעיקר ח"כ סתיו שפיר כדי למנוע את קידום הצעת החוק.

ינון גם הוסיף גיבוי נדיר לח"כ משה גפני, יו"ר הוועדה: "יושב פה יו"ר ועדה שהוא ותיק חברי הכנסת ויו״ר הוועדה הותיק ביותר, אני פה 9 שנים ולא אחת אני נאלץ לסייע ליושבי ראש אבל גפני מעולם לא היה זקוק לעזרתנו. הוא מיומן. ועם בכל זאת אם הוא ביקש את התערבותי פה, זה יוצא דופן. בסופו של דבר האופוזיציה לא בשלטון והיא לא יכולה למנוע העברת חוקים בניצול תקנון שלא נקבע לצורך כך. אני מגבה לחלוטין את יו״ר הוועדה".

ואכן גפני הודיע הבוקר, כי יתן לכל ח"כ שתי דקות לומר את דבריו ולאחר מכן יקיים הצבעה על הצעת החוק שתקדם את התקציב הדו-שנתי. ח"כ שפיר, שעמדה במרכז המהומה של הדיון הקודם בהובלתה את הפיליבסטר, הגיעה לדיון חסרת קול. את דבריה הקריא חברה, ח"כ מנואל טרכטנברג, ועל כך העיר יו"ר הקואליציה דוד ביטן: "גם אלוקים מתנגד להסתייגויות שלה, הנה בתוך יומיים אין לה כבר קול".

קצת אחרי 11:00 יצאה הוועדה להפסקה בדיון, שבסופה כאמור היא הגיעה להסכמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר