מרכז ניסוי לרכבים אוטונומיים יוקם ליד נתניה

המרכז החדש יוקם בשיתוף משרד התחבורה הישראלי והאמריקאי ובהשקעה של 20 מיליון דולר. לדעת המומחים העתיד של הרכבים נמצא שם וישראל רוצה להיות בחוד החנית (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(הדמיה)

ישראל מצטרפת לקליפורניה, אנגליה, שבדיה וסין במערך הניסויים ברכב אוטונומי. בנתניה יקום בסוף שנה הבאה מרכז בחינה מתקדם לטכנולוגיות נהיגה אוטונומיות שיכיל מגוון של מבחנים שיאפשרו בחינה ופיתוח של הטכנולוגיה בדרך לאישורה לכביש הציבורי. המרכז יוקם בשיתוף פעולה בין משרד התחבורה הישראלי והאמריקאי, במימון 20 מיליון דולר שיתחלק בין שתי הממשלות. משרד התחבורה פרסם סרטון הדמיה כיצד יראה מרכז הניסויים החדש שיוקם על שטח של 400 דונם בסמוך לכביש 57.

המרכז החדש, יבנה במפרט דומה למרכז Mcity שנפתח לאחרונה במישיגן. הוא יכלול מגוון של יכולות תקשורת בין רכב לרכב ובין רכב לתשתית כמו רמזורים, תמרורים, צמתים חכמים, תדלוק מתקדם בחשמל ואפילו מימן.

שר התחבורה ישראל כץ מסר כי "ישראל נמצאת בחוד החנית במערכות הטכנולוגיה של הרכבים האוטונומיים. אנו גאים בשיתוף הפעולה עם ארצות הברית, הטומן בחובו פוטנציאל אדיר להצלת חיים".

"בעשור הקרוב כנראה שנהיגה על ידי בן אנוש תסתיים ובישראל יש הרבה פעילות של חברות היי-טק בתחום פיתוח טכנולוגיית תחבורה חכמה ומתקדמת. מובילאיי היא המפורסמת שבהם אבל לא היחידה. זה מעלה את הצורך לבנות כאן מרכז לרכב אוטונומי ולטכנולוגיות תחבורה מתקדמות ואם אנחנו רוצים להביא תעשייה ומפתחים חשוב לנו שהעשייה והפעילות יעשו כאן", מסביר ד"ר שי סופר, המדען הראשי של משרד התחבורה בשיחה ל-ynet.

לדבריו, היצרנים ירצו לבוא ולנסות את הרכבים שלהם כמו גם חוקרים מקומיים ובינלאומיים שירצו לנסות את המצאותיהם במתחם החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר