שינוי מדיניות

משרד הבריאות שוקל אישור קנאביס רפואי גם לנשים בהיריון

וועדת ההתוויות במשרד הבריאות החליטה לשקול מחדש את השימוש בקנאביס רפואי בהיריון בשל העובדה שהתחליפים שנוטלות נשים בהיריון מסוכנים אף יותר (הורים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

שינוי מדיניות מפתיע של משרד הבריאות: עד היום נשים בעלות רישיון להשתמש בקנאביס רפואי נאלצו להפסיק באופן אוטומטי את הטיפול בקנאביס בעת היריון עד ללידה. הבוקר (ה') התכנסה ועדת ההתוויות לקנאביס רפואי של משרד הבריאות כדי לשקול לשנות את המדיניות באופן שיאפשר לנשים להמשיך להשתמש בקנאביס רפואי במהלך ההיריון.

הסיבה לדיונים בנושא היא העובדה שאותן נשים נאלצות לקחת במקום הקנאביס תרופות רגילות, שבמקרים מסוימים עלולות להזיק להן הרבה יותר מאשר קנאביס רפואי. למשל, תרופה נגד כאבים בשם ליריקה שנחשבת למסוכנת יותר מצריכת הסם הקל.

ועדת ההתוויות דנה היום גם באפשרות לתת רישיונות לשימוש בקנאביס רפואי לילדים אוטיסטים: אם יחליטו להוסיף את האוטיזם בקרב ילדים לרשימת ההתוויות, ישראל תהפוך להיות המדינה הראשונה בעולם שעושה את זה.

כבר כיום כ-10 ילדים הסובלים מאוטיזם מטופלים בחברת תיקון עולם, ולאור הצלחת הטיפול לחצו הורים רבים אחרים של ילדים אוטיסטים לקבל את הטיפול.

אם תהיתם לא מדובר בעישון קנאביס אלא בשמני קנאביס רפואי בלבד. בעבר נכנסה לרשימת ההתוויות מחלת האפילפסיה בקרב ילדים, גם כן בעקבות לחץ של הורים שראו כי הטיפול מצליח בקרב קבוצות הבדיקה הראשונות שקיבלו את הטיפול.

החלטה נוספת של הוועדה מקלה על מתן הסם לסובלים מכאבים. מעכשיו גם רופאים גריאטריים יוכלו להמליץ על שימוש בקנאביס רפואי. עד כה חולים גריאטריים היו צריכים להגיע לרופאים מומחים בתחום הבעיה ממנה הם סובלים, כדי לקבל המלצה כזאת: מדובר ברופאים, כגון, נוירולוגים, אונקולוגים, מומחי כאב וכו'. מהיום הרופאים הגריאטריים שממילא רואים את החולים הללו בתכיפות גבוהה יוכלו להמליץ על מתן הרישיון כדי להקל על סבלם של החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר