ראש ישיבת סלבודקא נגד זייברט: "פיקוח נפש"

רבני קרית הרצוג נכנסו למעונו של הגאון רבי משה הלל הירש, מראשי ישיבת סלבודקה, וביקשו לשמוע את דעתו במאבק נגד העברת אולפנה דתית-לאומית לשכונתם. "אל תפסיקו את המאבק" אמר להם (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרמ"ה הירש (צילום ארכיון: אלי קובין)

בצהרי יום שישי, נכנסו רבני קרית הרצוג הרב יהודה אריה שוורץ והרב משה שטיין למעונו של הגאון רבי משה הלל הירש, מראשי ישיבת סלבודקה, ושטחו בפניו את סוגיית העברת אולפנת "צבייה" לתוככי הקריה שהפכה בשנים האחרונות לחרדית.

שאלתם הייתה האם בנתון הקיים, כשראשי העיריה מתעקשים להעביר את האולפנה לקריה בכל מחיר, האם מותר להם להפסיק במאבק ההתנגדות. הגאון רבי משה הלל הירש הורה ש"לא להפסיק את ההתנגדות למאבק האולפנה", ומסר ש"ניתן להגיד בשמו כי הוא תומך במאבק רבני הקרייה נגד העברת האולפנה".

לאחר מכן, עלו הרבנים לביתו של הגאון רבי דוב לנדו ודנו עימו בנושא האולפנה. הרב חיזק את ידי הרבנים בעניין, ואף פסק שמכיון שמדובר בענייני צניעות הרי זה בגדר פיקוח נפש, ומותר לומר תהילים על זה בשבת. בעקבות כך, יצאו רבני הקריה בהוראה לומר ג' פרקי תהילים לפני תפילת ערבית בכל בתי הכנסת בקריה.

תושבי השכונה אמרו בשיחה ל"כיכר השבת" כי מדובר במחזה אבסורדי. "מצד אחד ראש העיר זייברט מפרסם על כך שברצונו לפתח את שכונות צפון העיר ואף אישר תוכניות בניה לאלפי יחידות דיור ע"י הקבלנים טייטל ונרקיס זאת בכדי לחזק את צביון צפון העיר, ומנגד ביד השנייה הוא מעביר את האולפנה לתוככי השכונה שתיסוג אחור בעקבות כך, מה שימנע את המשך התחרדות השכונה ויפגע ברגשותיהם של התושבים".

יצויין, כי הרב אהרון שטרן, רב בית הכנסת זיו יהודה ורב קבר דוד המלך, אמר בפגישת הרבנים לראש העיר: "אתה מחזיר את קריית הרצוג עשרים וחמש שנה אחורה, להביא 250 בנות לתוככי השכונה זה לדרדר אחורה את קריית הרצוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר