"נעשה מעשה חמור"

הסיפור המוזר מאחורי מכתב בית הדין נגד מובילי המאבק ברב ברלנד

מעריצי הרב ברלנד הפיצו 'צו מניעה' נגד הרב יום טוב חשין ורבנים נוספים שמובילים את המחאה נגד המעשים המיוחסים לרבם, אולם מתברר: בית הדין שחתום על המכתב לא מתכוון לדון בתיק, מנהלו אף סבור שהרב ברלנד הוא "אדם חולה שצריך לטפל בו" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הגאון הרב יעקב משה הלל. בית הדין שלו לא ידון בפרשה (שימוש חופשי, מתוך ויקיפדיה)

בימים האחרונים הפיצו מקורביו של הרב אליעזר ברלנד הנאשם בסדרה של מעשים חמורים, מכתב עליו חתום אב בית הדין "אהבת שלום" שבנשיאותו של הרב יעקב הלל, בו נכתב כי הרב צבי צוקר, הרב יום טוב חשין והרב אליער חשין, לא יפיצו מידע ו"השמצות" נגד הרב ברלנד עד לדיון בבית הדין. בנוסף, הוצא 'צו מניעה' בגין 'לשון הרע'.

אלא שבהקלטת שיחה שהגיעה לידי "כיכר השבת" נשמע הרב יהודה הלל, בנו של נשיא בית הדין הרב יעקב הלל ומי שמשמש כמנהל בית הדין, כשהוא אומר כי המכתב הוצא בניגוד לנהלים על ידי אב בית הדין הרב נפתלי נוסבאום. בנוסף, אומר הרב הלל כי כבר בעבר ביקשו לדון בבית הדין בנושא בנוגע לנשים שנפגעו לכאורה מהרב ברלנד, בכדי לבדוק אם הן אסורות לבעליהן, אלא שבית הדין דן רק בדיני ממונות ולכן סרב לדון על כך בעבר. לדבריו, גם כעת בית הדין לא ידון בנושא.

"בית דין אהבת שלום, זה בתקנון של בית הדין אהבת שלום, אנחנו דנים אך ורק דיני ממונות, ולא שום דבר של לשון הרע או הוצאת שם רע, ולא מוציאים צווי מניעה". אומר מנהל בית הדין.

אז מה עומד מאחורי המכתב שהופץ על ידי מעריצי הרב ברלנד ברשתות החברתיות? "נעשה פה מעשה חמור ע"י אב בית הדין הרב נפתלי נוסבאום בלי ידיעתנו" אומר הרב הלל בהקלטה, "עניין פרטי שלו, שהוא הלך, הוא השתמש בבלנק שלנו וזה חמור - אבל זה עניין פרטי שלו וכולם יודעים את זה. צריך להגיד את זה לכולם, שזה אך ורק הרב נפתלי נוסבאום, אין לזה שום קשר עם אהבת שלום".

ההזמנה לדיון בית הדין שמצהיר שלא יעסוק בפרשה

"יותר מזה", מוסיף הרב הלל, "זה לא יידון גם באהבת שלום, לא יהיה שום דבר שיהיה באהבת שלום, אהבת שלום מחוץ לסיפור הזה, בשום פנים ואופן לא ניתן יד לדבר הזה. בלי נדר ביום ראשון, אני אמרתי למזכיר להוציא מכתב שמופנה לתובעים, שבהיות שבית הדין אהבת שלום בית דין לדיני ממונות, על כן אין בכוונתנו לדון בעניין הזה, ועל כן אנו מבטלים את צו המניעה מידית, זה הכל".

"אני זוכר את זה לפני שנים רבות, בעת התפוצצות העניין, הגיעה קבוצה מאד גדולה מהקהילה שנשותיהם נאסרו, מסכנים, והם פנו אלינו לבית דין אז לדון בזה, אני יודע" ממשיך הרב הלל בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת". "אנחנו תמיד לא נכנסנו לדבר הזה ואנחנו לא ניכנס לזה. בית הדין אהבת שלום הוא בית דין לדיני ממונות בהסכמת שני צדדים, זה לא בית דין לענייני קנסות ולענייני לשון הרע ושאר דברים, זה ברור".

"נעשה פה מעשה שהרב נפתלי אמר למזכיר לעשות משהו, המזכיר אמר לו אנחנו לא, בתקנון של בית הדין זה לא קיים, הוא אמר לו: "תעשה את זה אולי אנחנו נצליח לעשות שלום", אבל אנחנו ידענו מזה ואנחנו לא ניתן לזה יד, אנחנו לא מעוניינים שבית הדין שלנו ישתרבב בדבר הזה ויצא מכתב, לא יצא מכתב לרחוב, שיוגש לתובעים ולנתבעים, שמודיע להם שהתיק נסגר, ושהבית דין שלנו לא יהיה ולא ידונו בדבר הזה, ולכן יבוטל צו המניעה. ברגע שהתיק נסגר, אוטומטית אנחנו שולחים לשני הצדדים וזה מה שהודענו למזכירות".

בהתייחסו לרב ברלנד אומר הרב הלל: "אנחנו תמיד ידענו שהוא חולה, הוא אדם חולה, וחולה צריך לטפל בו זה הכל, היה לו מעלות גדולות היה איש צדיק גם יכול להיות, אבל הוא אדם חולה וצריך לטפל באדם חולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר