שוב האזרחים יפגעו?

המתיחות חוזרת: איחוד הצלה נגד מד"א

רבים זוכרים - ולא לטובה - את שנות הקרע בין ארגוני ההצלה בישראל, ששרר עד מועד ההסכם הדרמטי ביניהם לפני כשנתיים. כעת, שוב טוענים באיחוד הצלה להתנכלות מצד מד"א (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מתנדבי 'איחוד הצלה' (צילום: פלאש 90)

מתיחות קשה בין ארגוני החירום 'איחוד הצלה' ומד"א. הרקע להתפתחות האחרונה, הן הטענות שמשמיעים באיחוד הצלה על כך שמד"א מבצע "השתלטות עוינת" על מאגר אלפי מתנדביו, כפי הדיווח ב'ישראל היום'.

כמו כן, נטען כי במד"א לא מיישמים את הסיכומים וההמלצות מהעבר להעביר את קריאות החירום שמגיעות למוקד 101 גם ל-1221, מוקד איחוד הצלה.

באיחוד הצלה גם מביעים כעס גדול על דרישת מד"א שכל מתנדביו יוזנקו דרך אפליקציית מד"א. "הדבר מרוקן את הארגון מתוכן, כי כך איננו יכולים לדעת מי מהמתנדבים נמצא באירוע ואילו קריאות הגיעו", מסבירים באיחוד הצלה את זעמם.

תגובת מד"א: "על פי החלטת משרד הבריאות, מתנדבי איחוד הצלה צריכים להוריד את האפליקציה כדי שמוקד מד"א יוכל לאתרם. מסיבות השמורות עם איחוד הצלה, פעולה זו לא בוצעה. נדגיש כי כונני איחוד הצלה צרובים על קבוצות מד"א בביפרים, והם מקבלים הודעות באופן שוטף. כמו כן, מאחר שמדובר במיומנות גבוהה במצבי הצלת חיים, הסברנו שרק מתנדבים העומדים בסטנדרטים המקצועיים של מד"א יוכלו להשתלב בפעילות מבצעית".

כזכור, עד לפני כשנתיים היה נתק מוחלט בין שני הארגונים. במהלך השנים טענו שוב ושוב מתנדבי ארגון איחוד הצלה על ניתוקם מהודעות הביפר והמירס ומניעתם מהצלת חיים, והארגון ניהל מאבק חסר פשרות בניסיונות החמורים - לטענתם - של גורמים שונים ובראשם מד"א, שביקשו לפגוע בעצמאותם.

במרץ 2013 יצא מנכ"ל מד"א אלי בין הודעה דרמטית בה הוא הודיע על סיום הסכסוך: "חתמנו היום הסכם עם 'איחוד הצלה', החל מהיום איחוד הצלה ישמשו כארגון בתוך מד"א ויעבדו בשיתוף יחד עם שאר ארגוני ההצלה". כעת, החשש הוא כי ההסכם מופר ושהמתיחות החדשה תוביל לפגיעה באזרחים הזקוקים לעזרה רפואית דחופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר