"חזקת החפות"

הרב אליעזר ברלנד ערער על המעצר; "לשחררו לאלתר"

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד הגיש ערעור על החלטת בית משפט להשאירו מאחורי סורג ובריח עד להחלטה חדשה • עו"ד רחל תורן: יש לשחררו לאלתר לחלופת מעצר (אקטואליה)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב ברלנד בביהמ"ש, בערב שבת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד הגיש ערעור על החלטת בית משפט השלום בירושלים להשאירו מאחורי סורג ובריח עד להחלטה חדשה.

את הערער הגיש הרב ברלנד באמצעות פרקליטתו עו"ד רחל תורן שבין היתר טוענת כי מעבר הרב לבית מאסר בנגב פגע בבריאתו של הרב. "הרב ברלנד, קשיש בן 80, חולה לב, טולטל בסמוך לערב שבת לכלא מרוחק בדרום הארץ ללא כל הצדקה, דבר שלא הוסיף לבריאותו הלקוייה", טענה.

כמו כן, לדבריה, לאחר שהוגש כתב אישום יש להתייחס לעבירות שמיוחסות לרב שהם ברף התחתון ולכן יש להורות לשחררו לאלתר לחלופת מעצר.

עו"ד תורן טענה בערר כי הגיעה העת ליתן משקל גם לזכויות הפרט של הרב, שעומדת לו חזקת החפות, זכויות שנפגעו פעם אחר פעם. לדבריה, בהחלטת השלום לא ניתן משקל ראוי למצבו הרפואי.

ילדי 'שובו בנים' כונסו לתפילה עבור הרב ברלנד (באדיבות קו המידע 025875777)

בערר מזכירה תורן, כי בשלוש החלטות שונות הורה בית המשפט השלום בראשל"צ לשחררו עוד לפני הגשת כתב האישום. עתה, משהוגש, יש לתת משקל ראוי למקומם של המעשים המיוחסים לרב ברף התחתון של העבירות.

בית משפט המחוזי בעיר יכריע האם להיענות לבקשה או שמא לשהאיר את הרב במעצר.

כזכור, ביום שישי הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הרב ברלנד. על פי כתב האישום, הרב ברלנד פגע בכמה צעירות בהזדמנויות רבות תוך ניצול מעמדו כדמות רוחנית ומנהיג הקהילה. כמו כן, כאשר צעיר מבני הקהילה העז לספר על הדברים ולהביע התנגדות, שלח הרב ברלנד את חסידיו כדי שיכו אותו נמרצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר