גם למכונית יש רגש? הפיתוח החדש של הונדה

מעניין יהיה לעקוב האם החברה היפנית תעמוד בציפיות הגבוהות שהיא יוצרת מעצמה, כשהיא מודיעה היום על כוונתה לפתח רכב שיזהה רגשות ויפעל בהתאם. איך זה יעבוד ולמה זה יועיל? (רכב)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדמייה הפיתוח (צילום: Honda תמונה: shutterstock)

חברת הטכנולוגיה סופטבנק ויצרנית הרכב הונדה מודיעות היום (ראשון), כי הן עוסקות בפיתוח בינה מלאכותית למכוניות, שתאבחן ותנטר את רגשות הנהג, ובכך תסייע לזיהוי מוקדם של מצבים מסוכנים.

היכולת להבחין מתי הנהג אינו במיטבו - מבחינה רגשית - עשויה לסייע כמובן גם במניעת תאונות. לצורך הפרויקט המשותף יפתחו שתי החברות היפניות מעבדת מחקר חדשה בטוקיו, בה הן צפויות להשתמש בטכנולוגיה שפותחה בעבר עבור הרובוט המהלך של הונדה, אסימו, והרובוט שמזהה מצבי רוח, פפר.

לפי ההודעה של חברת הונדה, מטרה הפרויקט היא לפתח מכונית שחוץ משידור מסרים והתראות לנהג, תדע גם לקלוט ולחוש רגשות שיאבחנו את מצב רוחו, ולפעול בהתאם בזמן הנסיעה. מערכת חיישנים ומצלמות יקלטו את תחושותיו ומצב רוחו של הנהג באופן דומה למנגנון האנושי של שחרור הורמונים כתגובה לגירויים שהופעלו על חמשת החושים או חלקם.

לדוגמה, המכונית תחוש 'פחד' של הנהג ותמנע מצב של האצה או עצירה פתאומית של הרכב, ולעומת זאת, כשהנהג ישקף רגשות ביטחון ונוחות, המכונית תאבחן את זה וכן תאפשר עלייה במהירות הנסיעה באופן חלק ומדוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר