אישור הפטור מארנונה

הח"כ מהליכוד הפתיע: "למה שילדי הנטורי קרתא יפגעו?"

הפטור מארנונה הורחב גם למוסדות בהם לומדים עד גיל 25, במקום עד גיל 18 כיום. העלאת תקרת הגיל נועדה לסייע לישיבות גבוהות וכוללים. "חרדים משלמים מסים. מגיע להם", אומר ח"כ אמסלם (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילדים במאה שערים. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

לפני כמה ימים, הביא ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), לאישור בוועדת הפנים שבראשותו, את הפטור מארנונה לגופים שאינם פועלים כחוק. הצעת החוק הפרטית של אמסלם נוגעת להנחה למוסדות מתנדבים (מלכ"רים) בתחומי החינוך, הרווחה והבריאות, בשיעור של שני שליש מהארנונה. הסעיף בהצעה, שהוכנס על ידי אמסלם ברגע האחרון, קובע במפורש ששר הפנים לא יוכל למנוע מ"פעילות שלא על פי דין" את קבלת הפטור - בניגוד למצב הקיים, שבו משרד הפנים אינו מאשר לרשות מקומית להעניק הנחות בארנונה לגופים כאלה. ההתנגדות הנחרצת של משרד המשפטים לסעיף לא הועילה, והצעת החוק עברה כאמור את ועדת הפנים עם הסעיף המפתיע.

מקורות בשלטון המקומי ובממשלה אומרים לעיתון TheMarker: "איבדנו את השוט שנועד לגרום למוסדות חינוך חרדיים לא חוקיים להתחיל לפעול בחוק", אומרים בממשלה. "כמו החיבור לחשמל, שמחייב הוצאת רישיון בנייה, כך גם ההנחות בארנונה היו אמצעי להכריח כל מיני מוסדות חינוך חרדיים שפועלים במבנים לא חוקיים, לעתים במבנים מסוכנים, לציית לחוק. עכשיו אין להם כבר תמריץ לציית, כי בכל מקרה הם מקבלים את ההנחה".

אחת ההערכות שהועלו, היא שמדובר בדיל של אמסלם עם נטורי קרתא, שחלק גדול ממוסדות החינוך שלהם פועל בניגוד לחוק בגלל הסירוב להכיר במוסדות המדינה. אמסלם מצידו לא מכחיש, והוא הודה אתמול כי מטרת הסעיף הבעייתי - להעניק הנחת ארנונה גם למוסדות חרדיים הפועלים שלא כחוק, בעיקר אלה של נטורי קרתא.

לדבריו, "המדינה פושעת. אלה מוסדות חסד שמחנכים ילדים. המדינה בכלל היתה צריכה לממן אותם, אבל מפני שהמוסדות האלה אינם מכירים בפיקוח של המדינה, אין להם מימון ואין להם הנחת ארנונה. למה? למה שהילדים שלומדים במוסדות האלה ייפגעו? המדינה העניקה הנחות בארנונה למוסדות של נטורי קרתא וחסידויות נוספות שמסרבות לקבל פיקוח מדינתי, אבל חדלה מכך בשנים האחרונות, והצעת החוק רק מחזירה את המצב לקדמותו".

המענה לשאלה מדוע לחוקק סעיף המכשיר עבירות על החוק, משיב אמסלם: "למה? כי אני מחליט למה. החרדים משלמים מס הכנסה, ומגיע להם לקבל שירותים מהמדינה. המצב כיום הוא שהרשויות גובות ארנונה גם מחריגות בנייה, ורשות המסים גובה מס הכנסה גם מגנבים. אלה לא מוסדות לא חוקיים, הם רק לא רוצים פיקוח של המדינה, והמדינה פושעת ביחס שלה אליהם. אם המדינה לא סוגרת אותם, אז לא צריך לגבות מהם ארנונה יותר משנגבה מאחרים. למה צריך להעניש את הילדים שלומדים שם? מה אתם מציעים, שנרעיב אותם?"

בהתייחס להעלאת הפטור מארנונה עד גיל 25, טוען אמסלם כי המהלך נועד לשרת דווקא את המכללות הטכנולוגיות, "אבל אם הישיבות נהנות, מה טוב. מכללות רגילות ואוניברסיטאות מקבלות כיום את הנחת הארנונה, ואין סיבה שהמכללות הטכנולוגיות והישיבות לא ייהנו מכך גם הן".

יש לציין, כי הסעיף המדובר עדיין נדרש לאישור מליאת הכנסת, אליה הוא יובא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר