חשיפת "כיכר השבת" • בלעדי

נשים שנפגעו במכתב לרבנים: "ידעתם ושתקתם? איך?!"

מספר נשים שנפגעו מהמעשים המיוחסים לרב אליעזר ברלנד, שיגרו אל הרב יעקב הלל מכתב זעקה, על שתיקת הרבנים • "השתיקה שלכם היא חילול ה'", הן כותבות, "האם אנחנו שקופות?" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד בביהמ"ש, היום (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת" • בלעדי: יומיים לאחר שנחשפה ב'כיכר השבת' הקלטה של בנו של הרב יעקב הלל, הרב יהודה הלל, שמנהל את בית הדין 'אהבת שלום', בה הוא נשמע אומר כי כבר לפני שנים הגיעה קבוצת נשים שנפגעו לכאורה על ידי הרב אליעזר ברלנד, על מנת לדון אם הן אסורות על בעליהן, ולאחר שבית הדין סרב לדון בדבר, היום (שני) מספר נשים שנפגעו כתבו מכתב מיוחד לראש מוסדות 'אהבת שלום' הרב יעקב הלל.

"כיכר השבת" חושף את המכתב ובו זעקת הנשים כלפי הרבנים:

"לכבוד הרב יעקב הלל שליט"א

רב ישיבת אהבת שלום

שמענו את הבן שלך מספר כי "לפני שנים רבות, בעת התפוצצות הענין הגיעה קבוצה מאוד גדולה של אנשים מהקהילה שנשותיהם נאסרו, מסכנים. הם פנו אלינו לבית הדין אז לדון בזה". ונזדעזענו מאוד. זאת אומרת שידעתם ושתקתם?! איך? איפה לא תעמוד על דם רעך? האם תוכלו לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו, כפר וכו'.

המכתב שכתבה אחת המתלוננות
המכתב שכתבה אחת המתלוננות
הגדלה

הזעקה הזאת היא גם כלפיכם וגם כלפי העדה החרדית והרב שלום ארוש והרב גרוסמן שידעו כי הרשע הזה ממשיך לטמא נשים ושתקו.

אתם יודעים לקרוא לנו להפגין מול הממשלה על חילול קברים. למה לא עשיתם הפגנה על חילול נשים. האם אנחנו שקופות?

השתיקה שלכם מול הטומאה הזו היא גם חילול ה', אני מכירה הרבה נשים שהוא פגע בהן שהפסיקו לשמור שבת. אני בטוחה שהרבה דתיים שרואים הפגנות של אנשי שובו בנים בעדו מתרחקים מרבנו, הרבה חילונים מתרחקים בגללכם מהאמונה.

אלוקים ריחם עלינו ושלח כמה צדיקי אמת בברסלב כמו הרב הגאון הרב שכטר והרה"ג ליברמנטש והרה"ג קרמר שמקיימים לא תגורו מפני איש באמת בלי הנחות ומחו כנגדו. בגללם אנחנו עוד מאמינות באלוקים. לא בגללכם.

אבל, אתם עוד יכולים לתקן. אם לא עכשיו, אימתי".

המכתב מגיע גם על רקע קריאות של מספר רבנים שהביעו תמיכה ברב ברלנד שהואשם ביום שישי האחרון בשורת מעשים חמורים שעל פי דעת חלק מהראשונים מוגדרים כ"יהרג ואל יעבור", ועל רקע קריאות תמיכה של הרב שלום ארוש, מנהיג קהילת 'חוט של חסד', שנחשב לתלמידו של הרב ברלנד והביע בו תמיכה במספר הזדמנויות לאחרונה, כמו גם רבנים נוספים מקהילת שובו בנים.

כזכור, מוקדם יותר היום דחה בית משפט המחוזי בירושלים עתירה שהגישה עורכת דינו של הרב המואשם, בבקשה לשחררו למעצר בית . בכך הצטרף בית המשפט להחלטת בית משפט השלום שאישר בשבוע שעבר את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו עד להודעה חדשה שתתקבל לאחר שיעבור תסקיר.

את הערעור הגיש הרב החשוד באמצעות פרקליטתו, עו"ד רחל תורן, שבין היתר טענה כי מעבר הרב לבית מעצר בנגב פגע בבריאותו של הרב. "הרב ברלנד, קשיש בן 80, חולה לב, טולטל בסמוך לערב שבת לכלא מרוחק בדרום הארץ ללא כל הצדקה, דבר שלא הוסיף לבריאותו הלקוייה".

לטענתה, התגלה בגופו גידול סרטני עם הסגרתו לארץ. "בהחלטת בית משפט השלום להאריך את מעצרו עד להודעה חדשה לא ניתן משקל ראוי למצבו הרפואי", טענה עורכת הדין.

משובו בנים נמסר בתגובה: "לא מדובר במכתב של מתלוננות כיום רוב המתלוננות כבר חזרו בהן.נשארו אחת או 2 שהעדויות שלהן לוקים בחסר ועוד ייווכח שבשקר יסודן. המכתב נוסח ע"י אותם גורמים עוינים ידועים שמנהלים את כל מסע ההשמצה ועלילת הדם בפרשה ואינם בוחלים בשום דרך של שקרים זיופים והוצאות שם רע. כעת ניסחו מכתב בעזות פנים כשמעיזים להטיף מוסר לרבנים. טוב שהמשפט לא מתנהל בתקשורת כך שלפחות תינתן לנו ההזדמנות להוכיח שלא מדובר בעדויות כי אם בעלילה מאורגנת ותיאומי גירסאות שייחשפו במהלך המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר