כך הפכו ב'יתד נאמן' את העיתונאית הפוליטית טל שניידר ל"עיתונאי ישראלי"

טל שניידר, מהעיתונאיות הבולטות בתחום הפוליטי, היא "עיתונאי ישראלי" על פי הביטאון הליטאי "יתד נאמן" שהביא ציטוט שלה על הבחירות בארה"ב. כעת היא דורשת הבהרה מהעיתון (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טל שניידר, "עיתונאי ישראלי" על פי יתד נאמן (מתוך טוויטר)

מי שנחשבת לאחת העיתונאיות הישראליות המוכרות בתחום הפוליטי, היא העיתונאית והבלוגרית טל שניידר, המסקרת את מסדרונות הכנסת. בחודשים האחרונים, בולטת שניידר כאחת הכתבות המסקרות במקצועיות רבה את מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב.

שניידר אף השתתפה בשבועיים האחרונים בוועידות של המפלגות האמריקניות, והעבירה משם דיווחים ישירים ופרשנויות, מהם אף שאבו מידע כלי תקשורת שלא שלחו נציגים לסקר את הוועידה. אלא שב"יתד נאמן", שהשתמשו בפרשנות של שניידר, בחרו להגדיר אותה "העיתונאי הישראלי".

הערב (שני) צייצה שניידר כי היא דורשת מ"יתד נאמן" לפרסם "הבהרה" עם שמה ותמונתה, זאת לאחר שבכתבה שפרסם העיתון הבוקר ובה סקר את מערכת הבחירות בארה"ב פרסמו דברים בשמה בשם "העיתונאי טל שניידר".

"אני מתראיינת המון המון ברדיו חרדי", אומרת שניידר, אם לשלושה ילדים ואשת מקצוע ל"כיכר השבת", "תמיד בשמי המלא ועם כל הכבוד וההערכה שנותנים לי המגישים ואני להם". לדוגמא, היא מציינת שעיתון "משפחה" מראיין אותה ומציין שאני עיתונאית. "כל כלי תקשורת חרדי שפונה אלי ומבקש לראיין, אני מתנה את קיום הראיון בכך שבטקסט ייכתב "טל שניידר, עיתונאית, או טל שניידר, בלוגרית פוליטית"

"אני לא התראיינתי אליהם ולא יזמתי את הפרסום הזה, לא פניתי אליהם מעודי ולא ביקשתי שיצטטו אותי. הם יכלו לצטט כל עיתונאי ישראלי גבר שהיה שם" היא אומרת, "לא יודעת מה הסיבה שהם עשו את מה שעשו, אני לא כועסת על הציטוט בשמי - אני כועסת שהופכים אותי לגבר ואני לא מוכנה שיקטינו אותי ככה אחרי המאמץ המקצועי הכביר שעשיתי בשבועות האחרונים".

"זה לא עניין של מה בכך לעבוד באופן מאומץ כזה. לא ציפיתי שיכתבו את קורות חיי, אבל לכל הפחות לא לפגוע בזהות שלי ולא למחוק את המהות שלי - על אחת כמה וכמה שאני מסקרת נושאים מגדריים פוליטיים באופן תדיר והעובדה שהם נותנים לכתבה הזו כותרת "תקרת הזכוכית".

גולשים חרדים ברשתות החברתיות טענו כי כנראה לא מדובר במעשה שנעשה בכוונה, אולם שניידר מבקשת לקבל את הבהרת העיתון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר