חטיבת הצנחנים: גיוס חרדים וטענות להתעללות

חטיבת הצנחנים, מהמיתולוגיות והוותיקות שביחידות צה"ל, מתמודדת בימים אלו עם פתיחת פלוגה חדשה, ייעודית לחרדים - ועם טענות קשות להתעללות בחיילים מצד מפקדם (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכנסת ס"ת בחטיבה. אילוסטרציה (צילום: לע"מ)

תא"ל ערן שני, מפקד מיט"ב, היחידה האחראית על שיבוץ ומיון מועמדים לשירות, מתמודד לראשונה עם חרדים שמצטרפים לראשונה לחטיבת הצנחנים, אל פלוגה חרדית חדשה: "אנחנו מקימים פלוגה לוחמת חרדית חדשה בחטיבת הצנחנים. בימים אלה מסתיימים המיונים, ובקרוב הם יעלו על מדים".

"זו הפעם הראשונה שחרדים מתגייסים לחטיבה האדומה. הם כמובן יצטרכו לעבור גיבוש כמו כל המתנדבים לחטיבה 35", אומר תת אלוף שני ל'מעריב'. "כולנו פועלים דרך הסברה והכוונה, עקב בצד אגודל, כי זה לא מהלך של זבנג וגמרנו. גיוס חרדים דורש אמון גדול בצבא בקרב הציבור החרדי, וגם יכולת של הצבא להכיל את האירוע הזה. זאת אוכלוסייה שיש לה צרכים ואנחנו צריכים לספק אותם, כי אנחנו רוצים לראות יותר ויותר חרדים שרוצים לשרת בצה"ל, ובעיקר היינו רוצים לראות חרדים צעירים שרוצים ללכת לשירות קרבי. לכן זו סנונית נוספת בדרך לגידול בהיקף החרדים שמתגייסים לצה"ל בתפקיד משמעותי בכלל ובתפקידי לחימה בפרט".

בתוך כך, צה"ל החל בימים אלו לתחקר טענות של חיילי צנחנים כי מפקד הפלוגה שלהם השפיל אותם והתעלל בהם. בין השאר, נטען כי הוא אילץ שני חיילים לזחול עם כל הציוד על החול ביום חם במיוחד, שבו אסור להתאמן, עד שאלו הקיאו והתמוטטו. במקרה אחר הקפיץ את חיילי הפלוגה בשתיים בלילה לאחר יום אימונים מפרך, רק משום שאחד החיילים שאל את מש"קית ההדרכה מהיכן היא בארץ, מה שהביא את מפקד הפלוגה לטרטר את החיילים כל הלילה תוך שהוא צורח עליהם.

תגובת דובר צה"ל: "הטענות נבדקות ומתוחקרות בידי המפקדים, והן יטופלו במידת הצורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר