כל הפרטים

מגיע לכם פיצוי? פרטנר תשלם 10 מיליון ללקחותיה

חברת פרטנר תשלם כחלק מהסכם פשרה 10 מיליון שקל ללקוחותיה לפני 7 שנים. בכמה כסף מדובר לכל לקוח, כיצד תבדקו אם אתם זכאים וכיצד תקבלו את הכסף? כל הפרטים בכתבה (צרכנות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

חברת פרטנר תפצה לקוחות בסכום של 9.4 מיליון שקל, במסגרת פשרה שהוצגה לאחר תביעה ייצוגית נגד החברה. הפיצויים יוענקו כשוברי קנייה ללקוחות. לפני שאתם מתלהבים והולכים לקנות דברים על החשבון, המספרים עצמם פר לקוח אינם מלהיבים במיוחד - 20 או 81 שקלים ללקוח בהתאם למקרה הרלוונטי (לקוח רגיל או ארגוני).

התביעה הוגשה ב-2009, כשהמותג של פרטנר עוד נקרא בשמו הקודם אורנג', וגם לפני תקופת הרפורמה בסלולר שהורידה מחירים והביאה את חבילות השיחות כמעט ללא הגבלה וחבילות גלישה נדיבות למדי. התביעה נוגעת לחיוב יתר וניצול לא הוגן של כמות דקות שרכשו, בתקופה בה נמכרו חבילות כאלה.

בתביעה נטען שהחברה הורידה ללקוחות דקות מתוך החבילה על חיוג למספרי כוכבית או 1-800, למרות שאלה אמורות להיות שיחות חינם, ובניגוד להסכמים שנחתמו מולם. הטענה השנייה היא שלקוחות בחבילת שיחות מסוימת לא קיבלו הנחה על שיחות בלילות ובסופי שבוע אם רכשו חבילה כזו, וכן מנויים בחברות וארגונים לא קיבלו הנחות כאלה.

לפי הפשרה שאושרה על ידי השופט יצחק ענבר, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, פרטנר דחתה את שתי הטענות הראשונות, ובאשר לטענה על לקוחות ארגוניים - פרטנר אמרה כי פיצתה אותם בשל תקלה טכנית שגרמה לחיוב.

כבר ב-2011 הוסכמה פשרה לפיה פרטנר תספק דקות שיחה חינם ללקוחות שתבעו. הצדדים רצו למנות רואה חשבון שיחשב ויקבע את הדקות שמגיעות לכל לקוח. אלא שבזמן שהתחיל התהליך התרחשה רפורמת הסלולר, המחירים צנחו ורוב החברות הציעו חבילות ללא הגבלה (או כמעט ללא הגבלה), כך שדקות שיחה הפכו לפיצוי לא רלוונטי בעליל.

מאז נכתבו כמה הסכמי פשרה, והשופט שלח אותם מספר פעמים לבצע תיקונים, עד שלבסוף הוגש נוסח לאישור ביוני 2014. על פי הנוסח הסופי נקבע שפרטנר תשלח מיוזמתה שוברי קניה בסכומים שונים ללקוחות השונים שנכללו בתביעה. השוברים יהיו רלוונטים לחנויות ולדוכנים של פרטנר בלבד, כך שיהיה אפשר לקנות איתם מכשירי סלולר, אביזרים כגון אוזניות, מטענים ונרתיקים, ומרצ'נדייז של החברה כמו חולצות, כובעים ותיקים.

מדובר במתנה עלובה למדי לאור העובדה שלקוחות שנגבה מהם יותר מדי יוכלו לקנות טי-שירט של פרטנר ולהפוך בזול לפרסומת מהלכת של החברה, או מוצרים שלא בהכרח משתלם לקנות דרך פרטנר - כי יש להם תחרות עצומה ברשתות אחרות, בחנויות פרטיות ובאינטרנט.

מי שיתעקש ויסכים לחכות עוד כמה חודשים, יוכל לקבל כסף או יותר מדויק צ'ק. השוברים ישלחו מתישהו בחודשים הקרובים ויהיו בתוקף למשך שנה. מי שלא ינצל אותו והוא לקוח פרטנר, יזוכה לחשבון שלו בסכום הפיצוי, שלושה חודשים לאחר מכן.

אם מדובר במישהו שכבר אינו לקוח של החברה, פרטנר תשלח לו צ'ק בסכום הזיכוי, 4 חודשים אחרי שפג התוקף של השובר (בתוספת ריבית והפרשי הצמדה). הצ'ק יהיה בתוקף ל-60 ימים בלבד.

לפי הפסיקה, פרטנר אמורה לשלוח למנויים בעצמה את השוברים. במקביל נקבע כי לפי חוק תביעות ייצוגיות, החברה תפרסם מודעות ובהן מספר טלפון ייעודי לפנייה כדי לברר אם אתם זכאים לפיצוי. עקבו אחרי המודעות הללו והתקשרו לוודא אם אתם זכאים גם לפיצוי ה"ענק".

השופט מציין כי יתכן שלקוחות מסוימים לא יפדו את ההמחאות שיגיעו אליהם מסיבות כאלה ואחרות, אך הכסף לא יישאר בידי פרטנר. החברה תצטרך להגיש דו"ח לבית המשפט על השוברים וההמחאות שנשלחו, ואלה שנוצלו. הסכום של שוברים והמחאות שפג תוקפם יתחלק בין שאר לקוחות החברה הפעילים שזכאים לפיצוי, שווה בשווה.

מי שבאמת מרוויח מהתביעה, אם כי לפי האמור לעיל עבד לא מעט כדי שהנושא יגיע לכלל תשלום, היא התובעת שהגישה את התביעה בשם לקוחות אחרים, כמקובל בתביעות כאלה, תקבל גמול תובע. הסכום יהיה 4 אחוזים מסך הפיצוי, וזה יוצא 400,000 שקל. עורכי הדין יקבלו שכר טרחה בגובה של 11 אחוזים, כ-1.1 מיליון שקל. זאת, "בהתחשב במאמץ שהושקע על ידי המבקשת ובא כוחה, בסיכון שנטלו על עצמם בניהול ההליך", על פי כתב התביעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר