משבר הקורנפלקס

תביעה ייצוגית של 1.2 מיליון ש"ח הוגשה נגד יונילוור

הייצוגית הראשונה הוגשה לבית המשפט כנגד חברת יונילוור המחזיקה בתלמה, בשל העובדה שמוצרי החברה היו מזוהמים בחיידק הסלמונלה מבלי שלציבור נודע על כך (משפט, כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק וצילום מסך)

פרשת הזיהום בקורנפלקס מסתבכת מבחינת יונילוור המחזיקה ביצרנית תלמה. על פי הדיווח ב'כלכליסט', בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה הבוקר (ג') נגד יונילוור לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד.

בתביעה המוערכת בכ-1.2 מיליון שקל טוענים צרכנים כי החברה הסתירה מהציבור הימצאות חיידקי סלמונלה בפס היצור, פעלה ביודעין לשיווק מוצר פגום ו"העדיפה את ההסתרה על פגיעה בהכנסותיה". זוהי הייצוגית הראשונה המוגשת על רקע הזיהום בסדרת מוצרי קורנפלקס תלמה שהתברר בסוף השבוע שעבר. לאחר הודעת יונילוור התגלה כי הזיהום נחשף בחברה חודש קודם לכן אולם לא דווח לציבור הצרכנים מעבר לעובדה שהיום נחשף כי מוצרים נוספים של החברה היו נגועים בזיהום.

בבקשה שהוגשה על ידי מספר צרכנים, המיוצגים על ידי עוה"ד דוד אור חן ואסף נוי, נטען כי יש להורות ליונילוור לפצות את קהל לקוחותיה "שחש חרדה לבריאות ילדיו ועמה, כעס, חוסר וודאות, וגועל על שאכל ממוצרי החברה לגביהם קיים חשש כי היו נגעים בחיידק הסלמונלה".

לפי התובעים, הודעת מנכ"לית החברה, ענת גבריאל, לפיה הבעיה טופלה בתוך המפעל, "יוצרת תחושה קשה של הסתרה מכוונת ויש ממש בתחושת הצרכנים כי אי הגילוי מהווה פגיעה באוטונומיה של גופם".

לשיטת התביעה, גם אם קהל הלקוחות לא סבל מתופעות לוואי או הכנסת מוצר מזוהם, הרי שמדובר בפגיעה קשה באוטונומיה וזאת משום שהלקוח רשאי להכניס לגופו רק מה שהוא בוחר ובמקרה זה לא הונח בפניו המידע הרלוונטי. "כך או כך", נכתב, "קהל הלקוחות הגדול של החברה שעשה שימוש במוצרים האמורים חשו חרדה, חוסר ודאות, כעס וגועל של ממש".

עוד מצוין בכתב התביעה, כי יונילוור היא המופקדת על פיקוח המוצר והייתה מודעת לכך שמוצרי הקורנפלקס נצרכים על ידי ילדים, חלקם קטנים מגיל שנתיים ומעלה וכי עשוי להיגרם נזק רב אם החיידק יימצא באותם מוצרים. למרות זאת נטען כי החברה חרגה מביצוע נהלים, לא עמדה בהתחייבויותיה ולא ייחסה את החשיבות הראויה לעמידה בהתחייבות ולא דיווחה על המפגע התברואתי לצרכני המוצרים ולמשרד הבריאות.

"אלמלא מעשיה ומחדליה של החברה שהינן בגדר תרמית", כך נכתב לבית המשפט, "הרי שהתובעים וקבוצת הרוכשים לא הייתה רוכשת המוצר האמור ובוודאי לא הייתה אוכלת אותו לאחר רכישתו".

לפי התביעה, יונילוור הטעתה את ציבור הצרכנים בכך ששיווקה את המוצר ולא פרסמה בפני הרוכשים כי הם חשופים למוצר שקיים לגביו חשש לחיידקים, לא הזהירה את הרוכשים כי הם חשופים לסיכון מוגבר בתופעת לווי בלתי ידיעות, הסתירו או טשטשו את הידיעה או החשש כי הרוכשים חשופים לחיידקים. "החברה פעלה ביודעין לשיווק מוצר פגום, פלה ברשלנות ובחוסר זהירות ועשתה עושר ולא במשפט כאשר ידעה כי באם יודיעו ללקוחות על המחדל תיפגע הכנסתם. החברה העדיפה את ההסתרה על פגיעה בהכנסותיה".

גובה התביעה מוערך כעת בכ-1.2 מיליון שקל אף שלדברי התובעים קשה לאמוד את הנזק הכולל שנגרם לקבוצה הייצוגית. "לאור העובדה שמדובר במספר רב של תובעים ולאור סכומי הכסף הרלוונטיים, הדעת נותנת כי מדובר ביותר ממיליארד שקלים". זאת מבלי להוסיף גם את נושא המוצרים הנוספים שהתגלו כמזוהמים בחיידק.

מיונילוור נמסר: "טרם עיינו בתביעה. נתייחס לכך בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר