פוסט נרגש

מי עזר לאבישי בן חיים להחליט? - "גם אני, כמו מרן הרב שך, עם הליכוד"

העיתונאי אבישי בן חיים, המוכר כנושא את דגל תיקון הקיפוח של המזרחיים לאורך שנים ארוכות מעמדות ההשפעה בישראל, כתב פוסט נרגש בו הוא מנתח את הצדדים בסאגת התאגיד ומביע את דעתו המקורית בנידון (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מרן הרב שך זצוק"ל (צילום: מיכאל קרמר, ynet)

הסערה הפוליטית-תקשורתית סביב השליטה על תאגיד השידור הציבורי החדש, 'כאן', בין הליכוד לבית היהודי, שהביאה בימים האחרונים לשיאים חדשים את המתיחות האישית בין נתניהו לבנט - הושיבה את העיתונאי אבישי בן חיים לכתוב פוסט בסוגיה הרלוונטית שבראש הכותרות.

תחת הכותרת "חתיכת דילמה: אז לטובת מי אני בסכסוך סביב התאגיד?" כותב בן חיים: "האם אני לטובת הליכוד - 'מפלגת העם' הכי מובהקת בישראל, מעגן ההזדהות, ההשתלבות והשילוב הטבעי של הישראלים הלא מתנשאים באשר הם ושל המסורתיים המזרחים, או לטובת קואליציה אנטי ליכודית, מוזרה לכאורה, אך במובנים מסויימים כה טבעית, של האליטה משמאל ושל האליטה של הציונות הדתית מימין?".

"מאז עלייתה של האליטה הציונית דתית", ממשיך בן חיים, "היא פשוט המשיכה בדרכה של קודמתה מלעיגת המזרחים-המסורתיים והספרדים-החרדים ואף הוסיפה משלה, רמסה את יהדות ספרד ברגל גסה, בנתה לה דימוי סטריאוטיפי מכוער וריסקה את זכותה הדמוקרטית הבסיסית, לסיקור עיתונאי הוגן".

"אז לטובת מי אהיה בסכסוך? לטובת קואליציית האליטות החזקות שהפציעה בחיינו, אלה שאף פעם לא באמת יפנימו את זכותם אולי אפילו את יכולתם של 'ליכודניקים' (שם קוד) להיות בהנהגה, או לטובת 'מפלגת העם' שמעזה ברוב חוצפתה ה'אנטי דמוקרטית' לשים לב שציבור בוחריה סובל מתת ייצוג בתקשורת ומעזה לחשוב שמגיע ייצוג גם למי שאינם שייכים לשתי האליטות שיכורות הכוח הנאבקות ביניהן על השליטה ומשוכנעות כל אחת בדרכה 'כולה שלי'".

"ממש מתלבט", כותב בן חיים בציניות מודגשת.

והוא מסיים: "בספר שלי 'איש ההשקפה - האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך' אני מספר על פגישה בין הרב שך לבין יצחק רבין, שבה רבין ניסה להבין מדוע מתנגד הרב שך להצטרפות 'יהדות התורה' לממשלת שמאל למרות עמדותיו המדיניות המתונות מאד של המנהיג החרדי. הרב שך, בן 90 פלוס אז, הזדקף, נעמד על שתי רגליו ואמר:
'אני שייך לפשוטי העם ואני ליכוד'".

"אז הפעם, גם אני נעמד על שתי רגליי ואומר: 'במקרה הזה אני ליכוד'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר