"סיפור מפעים" בעלון

זבובים בקבר של טומי לפיד? "מרן התרגש"

עלון תורני הביא מעשה מפעים על נמלים שפקדו את ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ובצמוד אליו את תגובתו של הגראי"ל לזבובים שתקפו את קברו של טומי לפיד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טומי לפיד, ארכיון (צילום: מאיר אזולאי, ידיעות אחרונות)

מקורביו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן מספרים בימים האחרונים על התייחסותו לסיפור לפיו נמצאו זבובים בקבר שהוכן בזמנו עבור טומי לפיד, "היצר הרע דומה לזבוב, הנה, היצר הרע חיכה לו" אמר באותם ימים הגראי"ל שטיינמן.

הדברים הובאו במסגרת "סיפור מפעים" שהובא בעלון דברי שיח, ובו נכתב כי "לפני תקופה, עשו איזשהו תיקון קטן באחד מפינות הבית, בביתו של מרן הגראי"ל. מבצע התיקון עשה מה שעשה והלך לו. אך כפי הנראה שנשאר שם איזה חור קטן, ובעקבות זה באו למחרת נמלים רבים והסתובבו בכל האזור".

"מדובר במאות נמלים, בני הבית שהיו אותו זמן בבית הבחינו בדבר מפליא מאוד, הנמלים שוטטו בכל מקום, על השולחן וסביב, על החלון ומתחתיו, בכל הריצפה וגם בכלים שעמדו שם.
אך אל מרן שליט"א שלמד אותה עת בחדר, הם לא התקרבו".

"הדבר בלט והפליא מאוד", ממשיכים מספרי הסיפור, "כביכול היה סביבו מחיצה שאליה לא התקרבו. כך אירע הדבר כל אותם שעות, עד שלאחר מכן הגיע איש מקצוע עם כמה חומרי הדברה מיוחדים. והנה, כשסיפרו את המעשה לפני מרן, הוא התפעל ונהנה מהסיפור, ומיד הגיב כי בגמרא יש כבר מקור לזה".

"בגמרא נאמר כי האשה השונמית ידעה באלישע שהוא איש קדוש, ולשון הגמרא שם: ''מנא ידעה ? וכו' שלא ראתה זבוב עובר על שולחנו'' הרי מפורש כי האדם הקדוש והמרומם משאר אנשים, אפילו הרמשים ובעלי חיים הפחותים מכירים בזה..."

לפי העלון, "אחד מבני ביתו של מרן הגראי"ל סיפר לנו כי לפני כעשור שנים מת אחד מהרשעים הגדולים בארץ ישראל שלא שמר תורה ומצוות (כוונתו לטומי לפיד. י.כ) וכיהן בממשלה וגרם והסית הרבה מאוד נגד ציבור היראים בתקופה דאז".

"והנה, כשבאו לקוברו, פתחו אנשי החברא קדישא את הקבר, וראו והנה הוא כולו מלא זבובים. מאות זבובים עומדים שם ונראה שהם משחרים לטרף... מכיוון שלא היתה להם שום ברירה הכניסו את הגוף לקבר. וסתמו את הגולל".

"בזמנו, סיפר לאחר מכן אחד מאנשי החברא קדישא את הסיפור למרן רה"י, ומרן היה מלא התפעלות והתרגשות, ואמר הלא יצר הרע דומה לזבוב, הנה, היצר הרע חיכה לו... ומשך תקופה ארוכה הפליא בסיפור זה כמה רואים שיש דין ויש דיין והאריך בזה".

"והנה כעת, אנו זוכים לראות היפך, כי האיש המרומם והנעלה, שזוכה ושולט ביצרו, אז הבעלי חיים ורמשים אין נוגעים בו..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר