חשיפת "כיכר השבת"

חשין לרב ברלנד: 'תשבע בתפילין שלא תעשה צעד בלעדיי'

ההקלטה בה הרב ברלנד מודה בעבירות חמורות חוללה סערה. "כיכר השבת" חושף את הטענות מנגד של אנשי הרב ברלנד ו'שובו בנים' והמאבק עם הרב יום טוב חשין • האזינו להקלטות (בארץ)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב ברלנד והרב חשין (צילום: מאיר אלפסי ומתוך יוטיוב)

חשיפת "כיכר השבת": אחרי ההקלטות שנחשפו בשבוע שעבר, בהם מודה - לכאורה - מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד בחשדות נגדו ובביצוע עבירות, ב'שובו בנים' משיבים אש ומאשימים את הרב יום טוב חשין כי הוא זה שעומד מאחורי הקלטת הרב ולטענתם הוציא זאת בכוח. חשין מאשר ל"כיכר השבת" שההקלטה המתפרסמת בזו אכן אמיתית, אך טוען כי ההקלטה היא לפני כחמש שנים, בזמן בו היה לצד הרב כשהוברח - שנה וחצי לפני ההקלטה בה הרב ברלנד מודה בעבירות.

בהקלטה חדשה שנחשפת לראשונה ב"כיכר השבת" נשמע חשין מכריח את הרב להישבע לו בתפילין שלא יעשה שום פעולה בלי תיאום איתו במשך שבוע

.

תמלול ההקלטה כפי שמתפרסמת לראשונה ב"כיכר השבת":

יום טוב חשין: איפה התפילין של הרב? זה התפילין? לא, זה כרית. לא לא בסדר, אני רוצה שהרב ישבע, ישבע בתפילין, קח את התפילין תוציא תפילין של רש"י, תפילין של רש"י.

הרב ברלנד: אני נשבע בתפילין שאני לא אלך למקווה.

יום טוב חשין: שאני לא אעשה שום פעולה פה בלי תיאום איתי במאה אחוז.

הרב ברלנד: בלי תיאום עם יום טוב חשין.

יום טוב חשין: בשבועה בנקיטת חפץ.

הרב ברלנד: בשבועה בנקיטת חפץ.

יום טוב חשין: להתנתק מכולם.

הרב ברלנד: להתנתק מכולם.

יום טוב חשין: והרב לא הולך למקווה.

אדם נוסף: לא הולך למקווה?

יום טוב חשין: שום דבר!

אדם נוסף: אתה רגיל לזה.

יום טוב חשין: שום דבר! שום דבר! שום דבר! תישבע! אני נשבע שבשבוע הקרוב אני לא עושה שום צעד בלי להתייעץ עם יום טוב חשין.

הרב ברלנד: ואני לא הולך למקווה עד מוצאי שבת.

יום טוב חשין: אני נשבע שאני כל החיים רוצה רק שהרב יביא את המשיח. אני נשבע שאני כל החיים רוצה רק שהרב יביא את המשיח. אני נשבע שאין לי שום פנייה שלא לשם שמיים, ואני רק רוצה ביחד עם הרב להביא את המשיח. וזהו. והרב יתנתק עכשיו מכולם שבוע ניסיון.

"ניסע לשווייץ כולם ביחד ונראה מה אנחנו עושים. זהו, אין מקווה, ואין שום דבר, אין חיים, אין אף אחד, אין אף אחד. אין זכות לאף אחד ליד הרב, לאחד שלא רוצה להביא את המשיח, שיש לו איזה פניה אחרת. במוצאי שבת אנחנו נוסעים לשווייץ, ואין פלאפונים, והרב לא מדבר עם אף אחד. ואנחנו עכשיו מוציאים את הבת מלכה מהמלכים האכזרים, ימח שמם וזכרם! הרב נשאר פה, ונשחרר אותם, את כולם. ואנחנו בעזרת ה', עכשיו צריכים לדאוג לדרכונים ואנחנו כולנו נוסעים לאלפים".

ב'שובו בנים' מוסיפים ואומרים היום כי "מתנגדיו של הרב מסרבים להעלות את הטענות שלהם בדין תורה מאחר והם יודעים שהקלטות האלה בחלקן מזויפות, בחלקן יום טוב חשין מחקה את קולו של הרב, וחלקן הוצאו מהרב על ידי בידודו מהציבור תחת איומים, אלימות כלפיו, פיזית, נפשית ומילולית, והם יודעים שהשקרים שלהם יחשפו".

תגובת הרב יום טוב חשין

בשיחה עם "כיכר השבת" מאשר הרב יום טוב חשין כי ההקלטה אכן אמיתית, אך מכחיש את טענות 'שובו בנים'.

"ההקלטה הזו היא הקלטה שאני הקלטתי אותה שנה וחצי לפני הקלטת ההודאה של הרב ברלנד בעבירות שפורסמה בערוץ 2", מספר חשין ומדגיש כי "ההקלטה הראשונה (שנחשפת פה. נ"ש) בוצעה בליל עשרה בטבת תשע"א בנוב, ההקלטה בה הרב ברלנד מתוודה בפניי ובפני הרב צוקר זה בחודש תמוז תשע"ב בביתר, שנה וחצי אחר כך".

"מה שמתועד שם", הוא מוסיף "זה הרגעים הראשונים אחרי שהרב ברלנד מופתע לראות את הרבנית מגיעה לישוב נוב, אותו מקום ברמת הגולן לשם הוברח הרב על ידי שלושה מנאמניו. אחד מאלו שעזרו להברחה הזו, זה חתנו הרב צוקר, והוא ידיד טוב שלי עד עצם היום הזה. הוא הכניס אותי בסוד העניינים, לסיפור ההברחה, היה מעדכן אותי כל הזמן ובמקביל מכין את הרב לכך שאני בזמן הזה עושה עבודה יסודית ומכין את הרבנית לחזרה לחיי שגרה ושלום בית".

האזינו: יום טוב חשין מגיב להקלטות בשיחה עם "כיכר השבת"

לדבריו: "במצב שאני נמצא באותה הקלטה, כל 'שובו בנים' המונה אז למעלה מאלף משפחות, כולם ששים ושמחים שהרב יצא מהמצור ובונים קהילה חדשה, אני מגיע כאדם יחיד שמגובה גם על ידי רצון שלו עצמו שהוא מתקשר אלי, באתי לעשות מהלך הפוך מהרצון של הקהילה כשהם בטוחים שזה רצון הרב, ועכשיו בא יום טוב חשין, מי הוא ומה הוא בכלל והוא רוצה להחזיר את הרב לכלא, לרבנית - מי שנטען שרצתה להרעיל את הרב.

"אני נמצא כעת בחדר איתו, בהפתעה גמורה. אלו שהבריחו אותו ברחו החוצה. ועכשיו רואים אותי כחפרפרת וכאויב, ולי יש חמש דקות ואני צריך לבנות אמון מלא עם הרב ברלנד ולהסביר שרוצים לעשות משהו טוב, ואלו שבחוץ יכולים להתקשר לכל העולם שיבואו ויעשו לי לינץ'.

"התושייה הנועזת שהייתה לי, זה להשביע את הרב ברלנד, נכון - עם תפילין, אז אחזתי ממנו כירא שמיים והוקסמתי מהאישיות שלו, וחשבתי באמת שרק אם יתנתק מהאנשים שמקיפים אותו הוא יכול לקרב את הגאולה, ואני אומר לו שבמשך שבוע הוא מתנתק מכל האנשים האלה, ואנחנו ניסע עם הרבנית לשווייץ ונבנה את הקהילה מחדש".

חשין מכחיש את הטענות כי הוא מחקה את קולו של הרב בחלק מההקלטות שבהם הרב ברלנד לכאורה מודה בהאשמות נגדו. לדבריו, בהקלטות המלאות אפשר לשמוע את הקול שלו ואת קולו של הרב מתערבבים בשיחה כפי שאף מדיה לא יכולה לערוך הקלטה מסוג זה. כמו כן, הוא מכחיש את הטענות שהוא הכריח את הרב להודות בהקלטות אחרות בהאשמות נגדו.

חשין מוסיף ומצהיר לסיום כי "כל אחד ואחד מאיתנו שידועים כמתנגדי ברלנד מוכנים ומזומנים בכל שעה ביממה להופיע מול כל כמות של אוהדי ברלנד ובפני כל בית דין, בארץ ובעולם, בכל שעה ביממה. כל בתי הדין אליהם פנינו התגובה שלהם היא 'אנחנו לא רוצים להתעסק עם המשוגעים האלו'".

בהמשך הוסיף הרב חשין ואמר: "אנחנו, כל אחד מאלו שמזוהים עם המאבק נגד הרב ברלנד, מוכנים ומזומנים בכל שעה ביממה להופיע מול כמות של אוהדי הרב ברלנד בפני כל בית דין, העדה החרדית, הרב עמאר, הרב לנדאו הרב יצחק יוסף וכל בית דין אחר בארץ ובעולם, שוב בכל שעה ביממה.

כל בתי הדין אליהם פנינו התגובה שלהם היא "אנחנו לא רוצים להתעסק עם בית המשוגעים הזה", אומרים לנו מזכירי בתי הדין "יש לנו אחריות כלפי הדיינים ובני משפחתויהם שהעצמות שלהם לא יפורקו והבניינים לשנו לא ישרפו".
אנחנו, אני אומר את זה פה, מוכן ומזומן בכל שעה להופיע לבדי מול כל כמות של אוהדי הרב ברלנד ולהתדיין בפני כל בית דין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר