אושר סופית

שידורי התאגיד הציבורי יחלו באפריל 2017

הכנסת אישרה באישון ליל את התאריך החדש לפתיחת שידורי התאגיד כשלאנשיו ישנה האפשרות להזדרז ולפתוח אותו אף בתחילת שנת 2017 במידה ויהיו מוכנים (עיתונות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(הדס פרוש, פלאש90)

לאחר חששות ועיכובים, מליאת הכנסת אישרה הלילה (ה') בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק השידור הציבורי הישראלי, ברוב של 41 מול 3. שישה חברי כנסת נמנעו מהצבעה. בעקבות כך, תדחה סגירת רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור הציבורי - "כאן" ל-30 באפריל 2017, במקום המועד המקורי שנקבע ל-1 באוקטובר 2016.

בתאגיד יוכלו גם להרוויח זמן נוסף אם יהיו ערוכים כבר בתחילת ינואר 2017, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביושבו כשר התקשורת, ושר האוצר יוכלו להקדים את מועד עליית התאגיד לאוויר אם מועצת התאגיד החדש תודיע לו על השלמת ההכנות.

בשל שעת הלילה המאוחרת, הדיון היה מהיר וקצר. ח"כ אילן גילאון ביקש "סליחה ומחילה מאנשים שלא יכולנו להגן עליהם – המאפרות, הטכנאים, הצלמים, העורכים, והמגישים שנשארו ברשות הישנה ומאלה שהתקבלו לתאגיד החדש". גם ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), שהצעת החוק הפרטית שלו הוצמדה להצעת החוק הממשלתית הצטרף לדברים. "חייבים לבקש סליחה מאלפי עובדים שעבדו שם לאורך השנים, שפעלו מתוך אמונה ושליחות והם משלמים עכשיו מחיר כבד של שחיתות שפשתה בארגון הזה. אני מקווה שהממשיכים והנשארים יפיחו בו את הרוח הישראלית הישרה והאמינה. חבריי ואני בכנסת נמשיך לתמוך בהם".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שסיכם את הדיון, אמר כי מדובר היה ב"מבצע לולייני ששנים לא נראה כמותו – אני מהאופוזיציה, רציתי להעביר חוק נגד חברים מהקואליציה שמתנגדים לחוק שיזם ראש הממשלה. זה הצריך לוליינות שלא נראתה כדוגמתה". בדבריו התייחס כבל להתנגדותו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), שכבר הודיע כי הוא מתכוון להעלות הצעת חוק שתבטל כליל את עליית תאגיד השידור הציבורי לאוויר.

על פי התיקון החדש בתוך שנה יעבדו כל עובדי התאגיד החדש מירושלים בניגוד לתכנית המקורית לעבוד ממודיעין. ההנהלה תעבוד מירושלים לאורך כל הדרך ואילו מעבר העובדים יעשה בהדרגתיות. ובמידה והתאגיד לא יעמוד בכך הוא ייקנס במיליוני שקלים. בחודש הראשון של העיכוב - יוטל על התאגיד קנס של 2 מיליון שקלים – שיופחתו מהתשלומים המועברים לתאגיד ובכל חודש נוסף של עיכוב הסכום יעלה ב-2 מיליון שקלים נוספים עד לגובה מקסימלי של עשרה מיליון שקלים.

כזכור, אתמול דווח ב"כיכר השבת" כי תושבי שכונת הר נוף החרדים מתנגדים למיקומו של התאגיד החדש בפתח השכונה מה שיביא חילולי שבת וכדומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר