סוער בארה"ב

טראמפ: קלינטון צריכה לקבל פרס מדאעש

המועמד הרפובליקני הסוער האשים בכינוס בחירות בפלורידה את המתמודדת מולו ביצירת דאעש. בינתיים שמועות בארה"ב מדברות על תרחיש דמיוני של הדחתו מהמפלגה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הבחירות בארה"ב ממשיכות להיות סוערות. הסקרים מחייכים כרגע מעט פחות למועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, שמצדו ממשיך במאבק למרות הטענות נגד התנהלותו.

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית תקף אמש (ד') את מדיניות החוץ של המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, שכיהנה כמזכירת המדינה והאשים אותה במצב הטרור בעולם. באסיפת בחירות בפלורידה אמר טראמפ: "הילרי צריכה לקבל פרס מדאעש. היא יצרה את דאעש".

הוא תקף גם את ממשל אובמה בשל הידיעה בוול סטריט ג'ורנל לפיה שילם הממשל 400 מיליון דולר לאיראנים בתמורה לשחרורם של ארבעה אזרחים אמריקאים שהוחזקו בידי טהרן. טראמפ אמר כי הפרשיה מוכיחה כי ״יש לנו נשיא שלא כשיר לשמש נשיא״.

אתמול פורסמו שמועות בתקשורת האמריקאית והישראלית על רצון להביא להחלפתו של טראמפ, אם כי לא ברור אם מדובר אכן בדברים מוכחים או במשאלת לב של התקשורת שמביטה בחשש רב בטראמפ הכוחני ומלא העוצמה.

על פי הדיווחים, בתוך מטה הבחירות שלו ישנו תסכול קשה, כשרבים תוהים מדוע טראמפ מתעקש לנהל מאבקים בעייתיים שפוגעים בתדמיתו וטוענים כי הוא מסיט את הקמפיין לדרך ללא מוצא. תורמים רפובליקנים כבדים יושבים על הגדר ומסרבים לפתוח את הכיס, ואפילו הנהגת המפלגה מביעה באופן מפורש וברור הסתייגות ממנו.

שני מתנגדים רפובליקנים בולטים למועמדותו של טראמפ הם הסנטור ג'ון מקיין ויו"ר בית הנבחרים פול ראיין. בתגובה חסרת תקדים, טראמפ הודיע שלא יתמוך בשניהם במירוץ שלהם לסנאט ולקונגרס - דבר שמעולם לא קרה במפלגה. כתוצאה מכך, במפלגה שוקלים תרחיש של החלפת טראמפ במועמד אחר לנשיאות ארה"ב. אלא שתרחיש כזה רחוק מאד שכן הסיכוי שטראמפ יפרוש מעצמו אפסי וכרגע אין דרך ממשית להביא להחלפתו.

טראמפ שנתפס כאיש עצמאי מאיים על המוסדות השמרניים של המפלגה הרפובליקנית שעדיין לא יודעת בדיוק כיצד "לאכול" את המתמודד הסוער חסר הרסן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר