אתי אלון תשוחרר היום לאחר 15 שנה

אלון שהורשעה בפרשת קריסת הבנק למסחר ממנו גנבה יותר מרבע מיליארד שקל ישבה בכלא 15 שנה, שהם יותר משני שליש מעונשה שנקצב ל-17 שנה וכעת תשוחרר לביתה (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(עידו ארז, פלאש90)

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר (שב"ס) החליטה היום (חמישי) לשחרר ממאסר את אתי אלון, שהורשעה בגניבת 250 מיליון שקלים מלקוחות הבנק למסחר עבור כיסוי חובות אחיה, המהמר עופר מקסימוב, ובמעילת הענק שהובילה לקריסתו של הבנק. בעקבות החלטתה של הפרקליטות שלא להתנגד לניכוי שנתיים מעונשה, אלון צפויה כבר היום לצאת מבין כותלי כלא נווה תרצה, לאחר שנשאה 15 שנות מאסר.

משפורסמה קביעת ועדת השחרורים, קיבל שירות בתי הסוהר את ההחלטה. אלון תחזור לנווה תרצה, שבו שהתה. בבית הסוהר לנשים היא תעבור הליך שחרור רגיל הכולל החזרת ציוד ומעבר בין גורמי המקצוע השונים בבית הסוהר – חינוך, עובדת סוציאלית ומרפאה. לאחר מכן היא תגיע למפקדת בית הסוהר, סגן גונדר שרה פרידמן, לריאיון אחרון, שבמהלכו יוקראו לה תנאי השחרור והיא תחתום על טופס השחרור. בסופו של ההליך היא תצא כבר היום משערי בית הסוהר.

עורכת דינה של אתי אלון, לימאי מור, סיפרה מחוץ לכלא כי "אתי רק עכשיו מתחילה לעכל את הרעיון שהיא הופכת לאישה משוחררת לאחר מאבק של שנים, שבמהלכו אתי השתקמה, לקחה אחריות והביעה חרטה". מור הודתה לשופטת "שעשתה מלאכה נהדרת והפכה כל אבן בתיק עד שקיבלה את ההחלטה המוצדקת לשחרר אותה". עורכת הדין סיפרה כי "השמחה מהולה בעצב משום שאמה של אתי מתה לפני כשבוע וחצי ולא זכתה לראות את המעמד".

בפרשה שהסעירה את המדינה, אלון, שכיהנה כסגנית ראש מחלקת ההשקעות של הבנק למסחר, הודתה באפריל 2002 שגנבה רבע מיליארד שקל מחשבונותיהם של לקוחות הבנק במשך יותר מחמש שנים. מדובר היה בלקוחות שאינם בהכרח עשירים ושכל נכסיהם היו בכספות בבנק. הכספים שהעבירה לאחיה עופר מקסימוב, שהיה מהמר כבד, הגיעו בסופו של דבר לידי עבריינים, לארגוני פשע ומלווים בשוק האפור.

שנה לאחר מכן, הרשיע בית המשפט את אלון בשורה של עבירות ובהן גניבה, מרמה, זיוף, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. היא הביעה חרטה על מעשיה, וסיפרה כי לא לקחה כסף לעצמה אלא העבירה את כל הכסף לאחיה. המעילה הגדולה הביאה לקריסתו של הבנק ועלתה למדינה – שהייתה ערבה לאזרחים שהפקידו שם את כספם – חצי מיליארד שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר