המאבק החרדי נגד 'התאגיד' עולה שלב

סגן ראש עיריית ירושלים דורש: "לגנוז את הרעיון האווילי"

המאבק החרדי נגד התאגיד החדש שמוקם בכניסה לשכונה חרדית והחשש מחילול שבת עולה שלב עם התערבות סגן ראש עיריית ירושלים שדורש לגנוז את הרעיון ומזהיר מפני מחאה המונית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיים אפשטיין ובנין התאגיד החדש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, כיכר השבת)

מאבק חרדי נגד 'התאגיד': לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על המאבק החדש של תושבי השכונה החרדית-ירושלמי הר נוף, נגד תאגיד השידור החדש "כאן", בשל מיקומו בכניסה לשכונה החרדית, ברחוב כנפי נשרים בבירה, מצטרך למאבק גם סגן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטיין.

החרדים נגד התאגיד: "חילולי שבת בכניסה לשכונה חרדית"

התושבים החרדים חוששים מכך שהאולפנים החדשים, הממוקמים בסמוך לשכונה החרדית, יגרמו לחילולי שבת וחג בכל האזור, ומתכוונים לצאת בצעדי מחאה.

סגרן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטיין, פנה במכתב בהול להנהלת התאגיד החדש בדרישה לגנוז את הרעיון לאלתר בשל הפגיעה האנושה ברגשותיהם של התושבים.

במכתבו מונה אפשטיין רשימה ארוכה של מפגעים העלולים להיווצר כתוצאה מהקמת המרכז בפתחה של שכונה חרדית, ובין היתר מציין את עניין חילולי השבת ופגיעה באורח חייו של הציבור כתוצאה מהופעותיהם של אישים שונים בלבוש שאינו הולם את אורח חייו של הציבור החרדי.

"אין לי מושג מיהו היועץ שיעץ לכם את התכנית, בכל אופן מדובר בעצת אחיתופל גרועה ובלתי מתקבלת על הדעת", כותב אפשטיין במכתבו.

מכתבו של אפשטיין

לדברי אפשטיין, "אין לי כל ספק כי מדובר בתכנית שנבנתה ללא מחשבה קודם למעשה, ומבלי לחשב מראש את הנזקים החמורים העלולים להיווצר כתוצאה מפתיחתו של מאבק נחוש של כלל הציבור המתגורר באזור".

אפשטין מזהיר מפני מחאה המונית של הציבור החרדי נגד התאגיד וכותב כי "אקווה ואייחל שהנהלת התאגיד תשקול מחדש את כוונותיה טרם יאלץ הציבור לצאת במחאה המונית לסיכול המזימה הפוגנית".

לסיום הוא כותב: "אבקשכם לגנוז לאלתר את הרעיון האווילי ולמנוע פגיעה אנושה ברגשותיהם של התושבים".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", המבנה שנרכש על ידי התאגיד בשבועות האחרונים, שוכן בסופו של רחוב כנפי נשרים בירושלים וצמוד לכניסה לשכונת הר נוף. התושבים שגילו לאחרונה את העובדה שהבניין הסמוך למתחם האוטובוסים של אגד עתיד לשמש את התאגיד, הביעו זעם על ההחלטה, זאת בשל העובדה כי הפעילות בו תגרום לטענתם לחילול שבת המוני מאחר והוא יהיה פעיל גם בשבתות וחגים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים צפויים רבני שכונת הר נוף וגבעת שאול להתכנס ולדון בדרכי הפעולה שינקטו נגד הקמת אולפני התאגיד בכניסה לשכונה.

אחד מהעסקנים שמובילים את המאבק אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לא יתכן שלא יתחשבו בתושבים החרדים ויקימו אולפנים בלב שכונה חרדית תוך רמיסת כבוד השבת".

נכון לעתה, לא ברור כיצד יחליטו הרבנים לפעול נגד הקמת האולפנים החדשים בכנפי נשרים ואם יוחלט על צעדי מחאה אקטיביים נגד התאגיד או אפילו לדרוש את התערבות חברי הכנסת והשרים החרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר