פרשת ילדי תימן: ייחשפו העדויות של ראשי השב"כ

עוד התפתחות מעניינת בפרשת הטיפול המחודש בפרשת היעלמות ילדי תימן: הפרוטוקולים בני עשרות השנים, בהם מככבים גם ראשי שירות הביטחון לדורותיהם (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כנס משפחות תימניות בנושא הכאוב (צילום: Kluger Zoltan, Israeli National Photo Archiveg)

השר צחי הנגבי, שמונה על ידי ראש הממשלה לטפל בפרשת ילדי תימן, קיבל לאחרונה את הסכמת ראש השב"כ נדב ארגמן לפרסם את את כל הפרוטוקולים הסודיים שהעביר השב"כ לוועדת החקירה הממלכתית שחקרה את הפרשה, וכן את עדות ראש השב"כ לשעבר עמוס מנור, שכיהן בתקופת היעלמות הילדים. עם זאת, לא אושר לפרסם שלושה שמות של סוכני שב"כ הקשורים לענין.

הענין החל, כאשר במהלך הבדיקה המקיפה של הנגבי, הוא עיין גם בתמלילים של כל הישיבות שקיימה הוועדה בשנים 1995-2001 - כמובן בדלתיים סגורות. הדבר הוביל אותו לפנות לראש השב"כ ארגמן ולראש המוסד כהן כדי שיתייחסו לנושאים הקשורים לפעילות השב"כ והמוסד בשנותיה הראשונות של המדינה, כפי שעלו מדברי עדים שהעידו בפני הוועדה. יצויין, כי מראש המוסד יוסי כהן, טרם התקבלה תשובה זהה.

אתמול (רביעי) הודיע הנגבי לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט לקצר את המועד שנקבע לו להמליץ בפני הממשלה האם לפרסם את הפרוטוקולים החסויים, כך שבמקום לפרסמם בראשית ינואר 2017 כמתוכנן - יתכן שנוכל להציץ בהם כבר באוקטובר הקרוב, לאחר אישור הממשלה וועדת החוקה של הכנסת. "אני מעוניין לקצר את טווח הזמן", אמר אתמול הנגבי, "כיוון שהמשפחות שאיבדו את יקיריהם ממתינות לכך בקוצר רוח, ויש להתחשב בסבלן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר