האם בנתב"ג ישמרו הפעם את השבת?

אם יממשו עובדי נמל התעופה בו גוריון את איומיהם: השבת, המחוללת בקביעות ובפרהסיה בשער הכניסה הרשמי למדינת ישראל, תישמר באופן חד פעמי - ממניעים כלכליים בלבד, כמובן (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתב"ג. אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

ועד העובדים של רשות שדות התעופה הודיע הבוקר (חמישי) על עיצומים בנמל התעופה בן גוריון, שיכללו הפסקת המראות בשדה התעופה מכניסת השבת עד צאת השבת.

הרקע להחלטה, הוא כוונת משרד האוצר לגבות תמלוגים בגובה 2 מיליארד שקלים מהרשות, בניגוד לסיכומים מוקדמים. "זו התעלמות מוחלטת מההוצאות הכבדות העומדות לפתחינו, מה שעלול לפגום קשות באיתנותה הכלכלית ולהוביל למצוקה כלכלית", אומרים ברשות.

הוועד דורש מהאוצר לשנות את החלטתו. לדבריהם, "רשות שדות התעופה היא לא הפרה החולבת למימון ההסכמים הקואליציוניים - אם יש כסף מוטב שיקלטו את אלפי עובדי הקבלן ברשות המועסקים בתנאים משפילים".

גורמים במשרד האוצר עונים לטענות ולאיומים: "צר לנו שעובדי רשות שדות התעופה נוקטים בהליך מיליטנטי, חרף העובדה שלא נגענו בשערה משערות ראשם. הם אף יקבלו בונוס מנופח בחודש אוגוסט. העובדים כנראה התבלבלו לנוכח העלייה ברווחים שרשמה רש"ת. כספי הרשות, שהיא תאגיד סטטוטורי שנמצא בבעלות המדינה, הם כספי חברה ולא כספי העובדים".

"הרווחים שצברה רשות שדות התעופה", מוסיפים באוצר, "נובעים מהגידול החד במספר הנוסעים, הודות להוזלת מחירי הכרטיסים בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים, ומן הראוי היה שהמדינה תמשוך אותם כדיבידנד כדי להרחיב את השירותים לאזרח". אין כל כוונה לפגוע בתנאי העובדים, מוסיפים במשרד האוצר, ומביעים ביטחון בכך שהבעיה תיפתר במסגרת דיאלוג עם העובדים וההנהלה.

יתכן ופגישה בין כל הצדדים המעורבים בנושא, שצפויה להתקיים היום, תוביל לשיהוי החלטת ועד העובדים. לעת עתה, אפשר וזוהי תהיה השבת הראשונה, לראשונה מזה עשרות שנים, שלא תתחלל בנמל התעופה בן גוריון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר