תחילת הסוף?

סדרת טעויות וקריאה להחלפתו: השבוע הקשה של טראמפ

יותר ויותר נראה שמתקרב סופו של המועמד ההזוי ביותר אי פעם לבית הלבן: ימים סוערים וקשים עוברים על טראמפ, והוא שבר השבוע גם את השיאים של עצמו בהתבטאויותיו התמוהות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ: "מתכוון להכות באיש קטן אחד" (צילום: שאטרסטוק. וידאו: CBS)

סדרה אומללה של התבטאויות הזויות והתנהלות תקשורתית תמוהה, הובילו את דונלד טראמפ למצוא את עצמו כעת מאחורי קלינטון יריבתו, וזאת לאחר שבוע קודם - חלומי מצידו - שבו לראשונה הוא הוביל עליה בסקרים.

הגרוע מכל עוד לפניו: התמודדות עם כוונת בכירי וותיקי מפלגתו להביא אותו בכל דרך למצב בו הוא יבקש לפרוש מהמירוץ עתיר השערוריות, ולנצל סעיף נשכח בתקנון הפרוצדורלי של המפלגה המאפשר החלפת מועמד בנסיבות מסוימות.

כזכור, המועמד הרפובליקני הספיק השבוע לבקש מרוסיה לרגל אחרי המיילים של קלינטון - ולהבהיר אחר כך בחצי פה שזה נאמר בהומור; להעליב את ההורים השכולים של החייל המוסלמי-האמריקני שנהרג בעיראק, אליה נשלח במסגרת תפקידו לפני 12 שנה; להוכיח שוב את בורותו המביכה, בכך שטען כי רוסיה לא פלשה לאוקראינה; לומר שעל אישה "להתמודד בעצמה" אם היא הוטרדה בעבודתה; לרמוז כי הוא רוצה "לכסח" במכות את מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, "הקטן" כפי שהוא כינה אותו; להרחיק מהאולם אם ותינוקה שהעז לייבב במהלך נאומו, וכמובן - לומר בשיחת רקע: "אם יש לנו נשק גרעיני, למה שלא נשתמש בו?". וכל זה, שוב: בתוך פחות משבוע בלבד.

לא לחינם פוליטיקאים רפובליקנים ותורמים כבדים של המפלגה מתרחקים מהמועמד שנראה כעושה כל מאמץ להזיק לסיכויי בחירתו שלו עצמו. דוגמה אחת מתוך רבות, הם האחים קוך, מליארדרים שמרנים כבדים, המסרבים כעת לתרום אף לא דולר בודד, לקמפיין המקרטע.

השאלה המרכזית, האם לטראמפ יש עדיין סיכוי לנצח בבחירות לנשיאות ב-8 בנובמבר, מונחת עכשיו במלוא עצמתה על השולחן, ונידונה פומבית בשידורים צפופים על המרקע מול האזרח האמריקני הממוצע, גם באלו של רשת Fox News המזוהה עם המפלגה. כל יום נוסף שכזה העובר כך על איל הנדל"ן, מגביר את הנזק הקטלני לניצחון רפובליקני על קלינטון ה"לא בחירה", ויותר ויותר נראה שמתקרב סופו של המירוץ ההזוי ביותר שהיה אי פעם לבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר