ברק אובמה: "גם ישראל מסכימה שהסכם הגרעין עובד"

נשיא ארה"ב התייחס במסיבת עיתונאים אמש לנושא הסכם הגרעין שמלאה לו שנה וטען כי הערכת המודיעין של ישראל השתנתה וכי היא מבינה שאיראן לא מייצרת גרעין (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(Evan El-Amin / Shutterstock)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, חגג אמש יום הולדת 55 וחגג גם שנה להסכם הגרעין עם איראן ואמר כי יישום ההסכם נעשה בהתאם לתכנון. "בכל המובנים, ההסכם עובד כפי שאמרנו", טען, והזכיר גם את עמדתה של ישראל בעניין.

"היו סיפורי אימה על כך שאיראן תרמה ולמעשה תקבל 150 מיליארד דולר למימון טרור – אך דבר מזה לא קרה. זו לא רק הערכת המודיעין שלנו, זו הערכת הצבא והמודיעין של ישראל. המדינה שהתנגדה בצורה הנחרצת ביותר להסכם מכירה בכך שהוא שינה את כללי המשחק, שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני", טען אובמה.

"מעניין אותי למה אותם אלה שחזו אסונות לא אומרים 'אתם יודעים מה? זה עבד'. זה יהיה הלם, זה יהיה מרשים אם כמה מאלה שאמרו שהשמים יפלו יודו בטעותם ויגידו שהם, שמחים שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני", תהה במהלך מסיבת עיתונאים בפנטגון כשהוא עוקץ את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, והעיר כי "זה כמובן לא יקרה".

אובמה התייחס לסיפור של הוול סטריט ג'ורנל שהתפרסם ביום ד' לפיו שארצות הברית העבירה בחשאי משלוח מזומנים בשווי 400 מיליון דולר לאיראן במקביל לשחרורם של ארבעה אמריקנים שנעצרו בטהראן. "החדשות היחידות פה הן ששילמנו במזומן, וזאת משום שאנחנו מכבדים את הסנקציות ואין לנו קשרי בנקאות עם איראן", הסביר.

אובמה הדגיש כי התשלום לא היה בעבור שחרור העצורים. "אנחנו לא משלמים כופר עבור חטופים. יש לנו אמריקנים מוחזקים בכל רחבי העולם, אני נפגש עם משפחותיהם וזה שובר לב. המשפחות יודעות שהמדיניות היא לא לשלם כופר. אם נשלם כופר נעודד מקרים כאלה בעתיד", הוסיף אם כי לא הסביר בדיוק מדוע כן הועבר הכסף.

אובמה הזכיר גם את המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואמר כי הארגון לא נחל הצלחה אמיתית בסוריה ובעיראק בשנה האחרונה. הוא התייחס גם למלחמת האזרחים בסוריה ואמר כי ממשלו של הנשיא בשאר אסד ממשיך להפר את הפסקת האש. הוא הוסיף בחיוך: "אני די בטוח שחלק גדול מהשיער האפור שלי הוא תוצאה של הפגישות בנושא סוריה שבהן השתתפתי".

הנשיא קרא לקונגרס לאשר תוספת לתקציב של המלחמה בנגיף הזיקה בארצות הברית, וציין כי הכסף שהוקצה לשם כך הולך ואוזל. "הקונגרס צריך לעשות את העבודה שלו. המלחמה בזיקה עולה כסף", אמר.

הוא אף הפריך את טענתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי הבחירות עשויות להיות מושחתות. "זה מגוחך", אמר אובמה בביטול, והוסיף: "אם טראמפ רומז כי קיימת תיאוריית קונספירציה בכל רחבי המדינה, כולל במקומות כמו טקסס שבהם דמוקרטים מפסידים באופן מסורתי, זה מגוחך ולא הגיוני".

אובמה, שכאמור חגג אתמול יום הולדת, אמר בצחוק כי הוא מאחר לארוחת ערב לכבוד המאורע בגלל מסיבת העיתונאים. נשיא ארצות הברית שמסיים את כהונתו בתוך פחות מחצי שנה, חגג יום הולדת 55 וזכה לברכות מרחבי העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר