הסתירות של חבר המועצה החרדי

פינדרוס בעברית: נגד התיכון החרדי; פינדרוס באנגלית: בעד

תחת כל עץ רענן ובפורומים שונים זועק חבר המועצה החרדי יצחק פינדרוס מי-ם נגד הקצאת שטח למוסד חרדי-תיכוני. אך באנגלית הוא נשמע אחרת: "אני דאגתי להם לשטח". צפו בסרטונים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק פינדרוס (צילום: שלמה גליק)

סגן ראש עיריית ירושלים מטעם "דגל התורה" יצחק פינדרוס, שנצפה לפני כחודש כשהוא זועם על הכוונה להעניק מימון לשטח בשכונת רמת שלמה בירושלים לטובת מוסד "חכמי לב" השנוי במחלוקת בשל העובדה שהוא משלב לימודי חול כתיכון רגיל עם לימודי קודש, תועד כשהוא חושף שהוא עצמו הוגה הרעיון להעניק להם את השטח המדובר ברמת שלמה.

פינדרוס, שמייצג לכאורה בשליחותו בעירייה את גדולי ישראל המתנגדים בחריפות לקיומו של המוסד, תקף בעבר כי לא יתכן שעריית ירושלים תממן מוסד של מי שמתכוון לחנך את הציבור החרדי מחדש, ואף אומר זאת לאחרונה תחת כל עץ רענן ובפורומים שונים. לאחרונה הוא אף טען נגד תומכי המוסד כי "אתם צבועים. דואגים לקבוצה של שישים איש. מעולם העירייה לא נתנה לישיבה קטנה חרדית צלחת פיצוחים. מנהל המוסד מסתובב במשרדי הממשלה ואומר כי בא לשנות את הציבור החרדי. הם רוצים לשנות אותנו מבפנים. הרפורמים החדשים שבאים להרוס את הדת מבפנים, סופם של תנועות רפורמיות שנעלמו בהתבוללות".

פינדרוס, הגרסה הליברלית (מתוך יוטיוב)

אלא שבתיעוד שהגיע ל"כיכר השבת", נראה פינדרוס כשהוא נואם בפני ציבור שאינו חרדי הדורש שילוב לימודי ליבה במוסדות החרדיים, ואז טוען בפניהם במפתיע כי מי שמצא ודאג לסדר את השטח המדובר ברמת שלמה בירושלים עבור המוסד, היה לא פחות ממנו עצמו. פינדרוס אף מוסיף ומדגיש כי זה היה רעיון שלו.

פינדרוס, הגרסה השמרנית (באדיבות המצלם)

יצויין כי הדבר קרה בד בבד כשרבני רמת שלמה כינסו את נציגי "דגל התורה" ו"אגודת ישראל" והציגו בפניהם מכתב שנחשף כאן ב"כיכר השבת", בו הם דורשים שלא יאפשרו ל"חכמי לב" את הקצאת השטח. באותו כינוס השתתף יצחק פינדרוס שהיה אף מיוזמיו, והתחייב כשאר הנציגים שאכן דבר כזה לא יעלה על הדעת ולא יקרה.

גורמים בסיעות החרדיות מביעים את התפלאותם על המסר הכפול של פינדרוס. "לא ייתכן שמצד אחד יצעק פינדרוס ובצדק את עמדתם של מרנן גדולי הדור המתנגדים בחריפות לשעטנז של לימודי קודש וחול ואף מכנים את המוסד בשם כלאים, ומנגד בשקט יסייע להם מתחת לשולחן".

"נוצר מצב שבעברית זועק פינדרוס את העמדה החרדית המסורתית השמרנית, אולם בפנייתו לקהל מודרני בשפה האנגלית, הוא 'קורץ' למצביעים הפוטנציאליים וחושף גישה ליברלית כאילו הוא דואג למוסד".

פינדרוס מסר בתגובה: "ההקלטה מוכיחה שוב את מה שאנחנו אומרים כל הזמן . אנחנו לא נלחמים במי שרוצה לחנך את ילדיו בדרכו אנחנו נלחמים במי שעוסק בלשנות ולחנך את הציבור שנשמע לדעת רבותיו וזה בדיוק מה שנאמר באותו ראיון שנערך לפני תקופה בשלב בו ראשי המוסד טרם חשפו לחלוטין את כוונותיהם. ובדיוק מה שנאמר על ידינו בישיבת המועצה בענין בית הספר חכמי לב שהפך לחוד החנית במאבק נגד החינוך החרדי כפי שפרסם מי שעומד בראש . כל עוד לא היה מדובר במאבק נגד הציבור החרדי הושטנו ידינו לסיוע למציאת פתרונות לישיבה המדוברת. נמשיך בגאון לשרת את כולם ולהלחם באויבנו מבפנים ומבחוץ".

בצלאל כהן, שעומד מאחורי המוסד, מסר בתגובה לדברי פינדרוס כי "הנציגות הליטאית החרדית בעיריית ירושלים הכשילה כבר משנת תשע"ד כל פתרון שראש העיר ניסה לקדם עבור "חכמי לב" בשכונות רמות א' ורמת אשכול גם כשהיה מדובר על שטחים שמיועדים לציבור החילוני. הטיעון שההתנגדות כעת היא כתוצאה מדברים שאמרתי בתקשורת היא שקרית ונועדה להסיט את דעת הציבור שתומכת בישיבה ובדרכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר