הטרור העולמי נמשך

טרור בבלגיה: תקף שוטרות במצ'טה וצעק "אללה אכבר"

על פי התקשורת הבלגית, מחבל חמוש במצ'טה התנפל על שתי שוטרות מחוץ למטה המרכזי בעיר וצעק לעברן בערבית. מצבה של אחת השוטרות קשה. המחבל נורה ונהרג. ראש הממשלה: "ברור שמדובר בפיגוע טרור". שרלרואה שימשה כבסיסם של כמה מהמחבלים ממתקפות הטרור בבריסל ובפריז

ynet | כיכר השבת |
שרלרואה (צילום: שאטרסטוק)

שתי שוטרות הותקפו הערב (שבת) בעיר שרלרואה שבבלגיה במצ'טה על ידי מחבל חמוש במצ'טה שצעק "אללה הוא אכבר", כך דווח בכלי תקשורת במדינה האירופית. על פי הדיווח, התוקף נורה ונוטרל, ומת מפצעיו לאחר זמן קצר. סוכנות הידיעות "בלגה" דיווחה כי אחת השוטרות נפצעה באורח קשה והיא סובלת מפציעה חמורה בפניה ובפלג גופה העליון. השוטרת השנייה נפצעה באורח קל. ראש הממשלה מסר כי חקירה ראשונית מצביעה על כך כי "ברור מאוד שהתקיפה הייתה פעולת טרור". עם זאת הוא הוסיף כי הרשויות ממשיכות לבחון את נסיבות האירוע.

המחבל, על פי הודעת המשטרה לתקשורת הבלגית, התנפל על השוטרות מחוץ למטה המשטרה המרכזי בעיר וצעק לעברן בערבית, ובידיו מצ'טה ותיק ספורט. שוטרים שהיו במקום הצליחו לירות לעברו ולנטרל אותו, והוא נפצע אנושות. הוא פונה לבית חולים, שם מת מפצעיו. המשטרה הבלגית חסמה את כל האזור בעיר שבו אירעה התקיפה.

ראש הממשלה הבלגי שארל מישל גינה את התקיפה זמן קצר לאחר האירוע ואמר כי לפי ממצאים ראשוניים מהחקירה, "ברור בבהירות רבה" כי מדובר בפיגוע טרור. עם זאת הוא חידד כי חקירת האירוע עדיין נמשכת. בהודעה רשמית לכלי התקשורת מסר: "אני שולח את מחשבותיי לקורבנות, למשפחותיהן ולמשטרה כולה. אנחנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות". מישל הוסיף כי זהותו של התוקף עדיין אינה ידועה.

שר הפנים הבלגי מסר כי עדיין לא ברור אם האירוע, שאותו כינה "מעשה ברברי", הוא פיגוע טרור, ואם מדובר בפעולתו של תוקף בודד או שמא מדובר באירוע המערב אנשים נוספים. "אנחנו עדיין לא יודעים אם מדובר בזאב בודד", אמר לטלוויזיה הבלגית.

העיר שרלרואה שימשה כבסיסם של כמה מהמחבלים שהיו מעורבים במתקפת הטרור בפריזבנובמבר האחרון, שבה נרצחו כ-130 בני אדם, וכן בפיגועים בבירה הבלגית בריסל במרס, שבהם נרצחו 30 בני אדם.

הכוננות במדינה גבוהה במיוחד בחודשים שאחרי מתקפת הטרור בבירה, והאירוע החריג התרחש יממה לאחר שדווח כי שכנתה של בלגיה, צרפת, מגבירה כוננות עוד יותר בשל חשש מפיגועים. בין היתר, בוטל שוק הפשפשים הגדול ביותר באירופה, בעיר ליל שבצפון צרפת. "עשינו כל שביכולתנו", אמרה ראשת העיר מרטין אוברי, "אבל הסיכון גדול מדי". מדובר באירוע הפופולרי ביותר בעיר ליל, והוא נערך מדי שנה בסוף השבוע הראשון של אוגוסט. בשנה שעברה הוא משך אליו כ-2.5 מיליון מבקרים. ראשת העיר אמרה כי ביטול האירוע השנה היה "החלטה כואבת".

שוק הפשפשים של ליל הוא רק האחרון בשורה של אירועים המבוטלים בצרפת מאז פיגוע הדריסה בניס ביום הבסטיליה, שבו רצח תומך דאעש 85 בני אדם ופצע כ-200. פסטיבלים מסורתיים רבים בוטלו לגמרי או שהיקפם צומצם – עובדה שמדגישה עד כמה אווירת הטרור מאלצת את צרפת לשנות את הרגליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר