זיהום דוחה

משרד הבריאות בודק איך זוהם הקורנפלקס

לפעמים זוג יונים זו ממש קללה. במשרד הבריאות מעריכים כי לשלשת יונים היא הסיבה לזיהום במפעל ליצור דגנים של יונילוור בערד. דגימות נלקחו ותשובות יינתנו בקרוב (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המקור לצרות של יונילוור? (שאטרסטוק)

צוות משרד הבריאות בראשות פרופ' איתמר גרוטו הגיע הבוקר (ראשון) למפעל לייצור דגנים של תלמה (יונילוור) בערד כדי לבדוק את הסיבה לחיידק הסלמונלה במוצר, כשהשאלה המרכזית היא האם דגני הבוקר של חברת יוניליוור באו במגע ישיר עם לשלשת יונים, ככל הנראה דרך גג המפעל שם מקננות יונים.

במשרד הבריאות מבינים שהאפשרות הסבירה להגעת החיידק הוא דרך לשלשת יונים, ולכן נלקחו היום במהלך הביקור דגימות, בניסיון לאושש זאת, כך דווח בגלובס. במשרד הבריאות אומרים כי ישנם שני מקורות אפשריים לזיהום בסלמונלה. האחת היא כאמור, לשלשת ציפורים והשנייה - היא מהפרשות של עובד בקו הייצור שנושא את החיידק. לא ברור לאילו הפרשות מכוון בדיוק משרד הבריאות וגם לא כיצד הם הגיעו, אם אכן, לדגני הבוקר.

כך או כך, במשרד הבריאות חוששים כי גם לאחר הבדיקות הם לא יוכלו להצביע בוודאות על מקור הזיהום. שר הבריאות אמנם הצהיר הבוקר ב-ynet כי המשרד ייתן את הכרעתו בנושא כבר היום או מחר אך כלל לא ברור שיהיו לו תשובות ברורות לתת לציבור.

יצוין, כי רק ביום חמישי בשעות הערב, כשבוע לאחר ההודעה בהימצאות סלמונלה בקורנפלקס, הודתה יוניליוור לראשונה כי מוצרים מזוהמים הגיעו אל החנויות ומאוחר יותר התברר כי 240 החבילות המזוהמות נמכרו ככל הנראה ברשת החרדית של שופרסל - "יש חסד". בחברה ניסו לטעון במוצאי שבת כי עובד החליף את הברקודים של המשטח המזוהם עם משטח נקי ולכן הוא יצא אל החנויות למרות שטענות אלו מוזרות לכשעצמן לנוכח העובדה שהמוצרים המזוהמיםהיו אמורים להיות מושמדים מיידית.

המשבר ובעיקר תחושת חוסר האמון שלח הלקוחות הביא לירידה משמעותית במכירות שאף הוחרפה מאוד בסוף השבוע והגיעה לשיעור של 50% בממוצע כאשר מכירות דגני הבוקר של החברה צנחו בשישי האחרון ב-60% וזאת בהשוואה למכירות של יום שישי שבועיים קודם לכן, טרם המשבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר