כך חולץ הסוס האצילי מחווה מוזנחת בעזה - לידי בעליו הישראלי

ענבר אסקוזידו התעקשה - והצליחה - להחזיר לידיה את סוסה הפרטי, 'אוהיו' שמו, מחווה בעזה בה שהה בשנים האחרונות במצב ירוד ביותר. מבצע חילוץ הסוס האומלל הושלם בחמישי האחרון (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסוס ובעליו (צילום: רועי עידן, ynet)

אוהיו, סוס המשתייך לגזע אצילי במיוחד, היה בעבר בבעלות ענבר אסקוזידו, תושבת המושב בני ראם, והם אף השתתפו יחד בתחרויות קפיצה. לפני כעשור, היא מכרה אותו בלב כבד. ל-ynet היא מספרת: "הוא היה הסוס הראשון שלי. לפני חצי שנה ראיתי במקרה בפייסבוק תמונות מחוות סוסים בעזה, וזיהיתי אותו בצילומים. אוהיו היה נראה בהם כחוש, וחבול - והחלטת לחלץ אותו - ויהי מה".

אלא שכאן נתקלה ענבר בסיכוי הקלוש למצוא מישהו שישתף עמה פעולה בצד העזתי-הפלסטיני, ובאיסור הישראלי המוחלט על כניסה של בעלי חיים מעזה לישראל מחשש למחלות. לעזרתה באו פה קשריו של אביה, אלי אסקוזידו, ראש מועצת נחל שורק.

כך הצליחו השניים לאתר את החווה שבה נמצא הסוס והחלו במאמצים להשבתו, כשבעלת הסוס הכמעט-נואשת הצליחה לבסוף לרתום לענין את משרד החקלאות, ולאחר עשרות בדיקות, בהן בדיקות דם שנלקחו מהסוס כדי לוודא שאינו חולה, היא קנתה אותו, תמורת סכום הקרוב ל-20 אלף ש"ח, מהחווה בעזה.

ביום חמישי האחרון הסוס האצילי 'אוהיו' הועבר לישראל דרך מחסום ארז, וכשענבר אסקוזידו פגשה אותו, מורעב וסובל אבל בדרך לעתיד טוב יותר, היא לא הצליחה לעצור את רגשותיה: "אני מרגישה שהצלתי את החיים שלו. מסוס אצילי ומרשים הוא הפך לחיה אומללה. הרגשתי שאני חייבת לחלץ אותו משם. עכשיו כשהוא כאן אני אטפל בו, אשקם אותו, אטפל בפצעיו ובעיקר אאכיל אותו. זה היה תהליך קשה וארוך, אבל יחד עם אבא שלי לא ויתרנו ועשינו הכול כדי שייצא משם. עכשיו החלום שלי הוא שאוהיו יחלים כמה שיותר מהר ושאוכל לרכוב עליו שוב, כמו פעם", הצהירה נרגשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר