מטיילים ומשתכשכים

כל הנחלים הולכים אל הים, ואנחנו נהיה שם

כיכר השבת בחר עבורכם מסלולי טיולים שמכילים בתוכם את כל מה שצריך: נופים מרהיבים, מאגרי מים, התאמה לכל המשפחה - חוויה עבור ילדים, סקרנות לבני הנוער, נגישות לקטנטנים, ומקום מסודר לשבת ולנוח עבור ההורים...ומזג אוויר פשוט מושלם. עוד לא יצאתם? (טיולים)

צמחיה מגוונת, מים זורמים ושלווה. נחל שניר ( צילום: ארכיון רט"ג)

הקיץ הגיע והביא עמו את עונת החופשות. ההתלבטות לאן ליסוע היא תמיד הראשונה. החיפוש אחר המקום המושלם דורש עיון מדוקדק: מקום נוח להגעה, מתאים לכולם, ושיכיל את כל מה שאנחנו מדמיינים בטיול.

לכל משפחה חשוב הגיבוש בין הילדים, הסדר והבטיחות, והכי חשוב: ליהנות ולחוות את הטבע והשלווה.

רשות הטבע והגנים מציעה מגוון מקומות ברחבי הארץ, שמורות טבע וגנים לאומיים עם נופים, נחלים, אוויר צח, דרך חוויה מונגשת לכל הגילאים.

בצפון הארץ תמצאו את כל המקומות הנכונים, ולא סתם כולם נוסעים לשם כדי לנפוש. אז אתם יכולים לשבת ולהירגע - תנו לנו להציע לכם את המסלולים המהנים ביותר עבור כל בני המשפחה.

שמורת טבע נחל שניר - חצבאני

מה קורה שם? נחל שניר זורם כל השנה והוא הארוך במקורות הירדן. יש כאלה שמכירים אותו בשם הערבי "חצבאני". מסלולים בדרגות קושי שונות, מיבש עד רטוב, למי שאוהב מים שיצפה לחוויה ייחודית. מתאים לכל המשפחה עם שביל גישה המיועד לנכים בחלק מהמסלולים.

איך מגיעים? נוסעים 5 ק"מ מצומת המצודות בקרית שמונה לכיוון מזרח כביש 99 - עד קיבוץ הגושרים ולפי השילוט.

מתי אפשר להגיע? השמורה פתוחה כל יום בשבוע 8:00-17:00.

כמה עולה לנו? ילדים עד גיל 18, 15 ש"ח. מבוגר: 29 ש"ח. הנחות לאזרח וותיק.

נוחות: בשמורה ישנו חניון יום מסודר עם מזנון עשיר, שולחנות לפיקניק, ניתן להדליק אש למנגל, וישנם ושירותים שמותאמים גם לנכים.

ושאבתם מים בששון? אז מים לא ניתן לשאוב, אבל נשאר לכם רק ליהנות מהמגוון העצום של השמורה. בין החניון לערוץ הנחל נחפרה בריכת שכשוך עבור המטיילים. לא כולל כמובן ההליכה במסלול הנחל וגדותיו (מומלץ להגיע עם נעליים סגורות להליכה במים).

כלבים יכולים להיכנס? לצערנו, כדי לשמור על השמורה והחי שמתגורר בה, הכניסה לכלבים אסורה.

כמה זמן יקח לנו? המסלול הארוך אורך כשעה, המסלול הרטוב עד שעתיים.

מתאים גם לילדים? בטח, מגוון האפשרויות בשמורה מציע גם מסלול קצר ומעגלי המותאם לעגלות ילדים (וגם לכיסאות גלגלים). השביל מתחיל בחניון ומגיע למפל קטן שעל ידו ברכות שכשוך לילדים ופינות מוצלות.

מומחים לטבע: הנחל הוא מקלט חשוב לאוכלוסיית הלוטרות שנמצא בסכנת הכחדה בישראל. חפשו גם את הצמח הנדיר חלביב יווני, ואת מאגר מים הגדול "טאפליין" שמושך עופות רבים.

רגע, אפשר להישאר לישון? בשמורת נחל שניר ישנם חניוני יום בלבד. רשות הטבע והגנים מציעה עבורכם מגוון חניוני לילה ברחבי הארץ. בחיפוש קליל כאן תמצאו את מבוקשכם.

תביאו כבר את הטלפון: אין בעייה, בבקשה: 04-6950064 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר