בריאות מהאוויר

הרחפן המתקדם שיציל חיים באזורים נידחים

אחרי שהרחפנים הפכו מכלי מלחמה לצעצוע נפוץ - הם ישמשו כעת גם להצלת חיים: הצנחת ציוד רפואי חיוני באופן מהיר באזורים נידחים ובמקומות שגם רכבי שטח קשוחים לא יעילים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרחפן מצניח ציוד רפואי על הקרקע (צילום: ערוץ היוטיוב של William Yakowicz )

ענף הרפואה מצא לאחרונה שימוש מציל חיים ברחפנים: הצנחת מנות דם וציוד רפואי באזורים נידחים בעולם. חברות פרטיות רבות בעולם מבקשות לאמץ לשירותיהן את כלי הטיס הזעירים, אך הרשויות במדינות רבות מתנגדות לשימוש המוני ברחפנים או במל"טים, מחשש לעומסי תנועה בשמיים או לשימוש לרעה בכלי הטיס הללו. למרות זאת, הרשויות האמריקניות אישרו לאחרונה לסטארט-אפ בשם 'זיפליין', להתחיל לפעול במדינות וושינגטון, נבדה ומרילנד, בעיקר באזורים הנידחים יותר של מדינות אלו, כשמורות אינדיאנים.

'זיפליין' כבר מוכיח את עצמו מזה כמה שבועות ברואנדה שבאפריקה ועד לסוף חודש אוגוסט אמור לשרת את כלל האזורים במדינה שבמרכז היבשת השחורה. מספר ניסויים בוצעו מאז, כשהרעיון להצניח מנות דם וציוד רפואי מציל חיים החל לרקום עור וגידים, ובשנה שעברה אישרו היזמים כי הרעיון שלהם אכן עובד. המטוס הלא מאויש מסוגל לשאת ציוד רפואי, תרופות ומנות דם עד למשקל של 1.4 ק"ג ומגיע למהירות של 100 קמ"ש, וללא התחשבות בתנאי הדרך הקשים.

מרפאות מקומיות או רופאים יכולים להזמין את הציוד במסרון פשוט, והמשלוחים, כך טוענים בחברת זיפליין, יצאו לדרכם תוך פחות מדקה. הציוד הרפואי שהוזמן יוצנח על ידי המטוס עפ"י נתונים שיוזנו למערכת דרך ה-GPS המובנה במטוס, למקומות כאלו שגם רכבי שטח ביותר לא מצליחים להגיע אליהם בזמן הרצוי.

צילום: מתוך twitter

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר