המאבק נגד חילולי השבת מתרחב

ראשי המפלגות החרדיות נגד התאגיד: "לא יקום ולא יהיה"

מאבק תושבי שכונת הר נוף, שנחשף ב"כיכר השבת", נגד תאגיד השידור החדש לאור החשש מחילולי שבת המוניים, זוכה לגיבוי של ראשי המפלגות החרדיות שמבהירים כי לא יאפשרו זאת (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן על רקע בניין התאגיד המתוכנן (צילומים: יונתן זינדל, אלכס קולומויסקי, מארק ישראל סלם - פלאש 90, וכיכר השבת)

ראשי המפלגות החרדיות, יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי מתייחסים לחשיפת "כיכר השבת" על החשש של תושבי שכונת הר נוף בירושלים כי תאגיד השידור הציבורי החדש - 'כאן', יתמקמו במבנה חדש בכניסה לשכונת הר נוף, ומבהירים כי ילחמו בחילולי השבת.

קרא עוד • חשיפת "כיכר השבת"

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על המאבק החדש של תושבי השכונה החרדית-ירושלמי הר נוף, נגד תאגיד השידור החדש "כאן", בשל מיקומו בכניסה לשכונה החרדית, ברחוב כנפי נשרים בבירה, מצטרפים גם ראשי המפלגות החרדיות למאבק.

התושבים החרדים חוששים מכך שהאולפנים החדשים, הממוקמים בסמוך לשכונה החרדית, יגרמו לחילולי שבת וחג בכל האזור, ומתכוונים לצאת בצעדי מחאה.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר ל"כיכר השבת" כי "ללא קשר לצורך שלנו לדאוג לדיור לציבור החרדי, ניאבק נגד כל חילול שבת חלילה, בכל מקום שהוא".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אומר ל"כיכר השבת" כי "לא התערבתי כמעט בנושא התאגיד, אך בוודאי שיש דברים שנתערב, למשל במקרה כזה, אם יעלה החשש לחילולי שבת או לפגיעה בשכונה החרדית הסמוכה, אנו נפעל בעניין ולא נאפשר זאת".

השר אריה דרעי, תושב הר נוף בעצמו ששמע במהלך השבת על החששות, התייחס לנושא ואמר: "השכנים שלי סיפרו לי על זה שהתאגיד אמורים להיכנס למבנה בכניסה לשכונה, אני לא מאמין. אמרתי לתושבים 'לא יקום ולא יהיה'. אני לא אפשר שיהיה בשכונה שלנו חילולי שבת או שינוי אופי השכונה. כשכונה חרדית לא נוכל לקלוט תאגיד חילוני".

דרעי הוסיף והבטיח לתושבים המודאגים: "אני אנהל על זה מאבק, לא אתן לזה לקרות, שהתאגיד יחפשו להם מקום אחר. שכונת הר נוף לא מתאימה לזה".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", המבנה שנרכש על ידי התאגיד בשבועות האחרונים, שוכן בסופו של רחוב כנפי נשרים בירושלים וצמוד לכניסה לשכונת הר נוף. התושבים שגילו לאחרונה את העובדה שהבניין הסמוך למתחם האוטובוסים של אגד עתיד לשמש את התאגיד, הביעו זעם על ההחלטה, זאת בשל העובדה כי הפעילות בו תגרום לטענתם לחילול שבת המוני מאחר והוא יהיה פעיל גם בשבתות וחגים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים צפויים רבני שכונת הר נוף וגבעת שאול להתכנס ולדון בדרכי הפעולה שינקטו נגד הקמת אולפני התאגיד בכניסה לשכונה.

אחד מהעסקנים שמובילים את המאבק אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לא יתכן שלא יתחשבו בתושבים החרדים ויקימו אולפנים בלב שכונה חרדית תוך רמיסת כבוד השבת".

בעקבות הכתבה ב"כיכר השבת", שיגר סגן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטיין מכתב בהול להנהלת התאגיד החדש בדרישה לגנוז את הרעיון לאלתר בשל הפגיעה האנושה ברגשותיהם של התושבים.

"אין לי כל ספק כי מדובר בתכנית שנבנתה ללא מחשבה קודם למעשה, ומבלי לחשב מראש את הנזקים החמורים העלולים להיווצר כתוצאה מפתיחתו של מאבק נחוש של כלל הציבור המתגורר באזור", כתב אפשטיין. "אקווה ואייחל שהנהלת התאגיד תשקול מחדש את כוונותיה טרם יאלץ הציבור לצאת במחאה המונית לסיכול המזימה הפוגנית".

לסיום הוא כותב: "אבקשכם לגנוז לאלתר את הרעיון האווילי ולמנוע פגיעה אנושה ברגשותיהם של התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר