פסק הלכתי • צפו

הראשון לציון: מותר להכין עלי נענע בשבת - גם בכלי שני

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף פוסק להלכה כי כאשר מכינים בשבת מים חמים עם עלי נענע מותר לערות את המים על העלים גם בכלי שני • צפו בווידאו (יהדות, שבת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: דר וסוחרת. תמונה: יעקב כהן )

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף פוסק להלכה כי כאשר מכינים בשבת תה נענע עם עלי נענע מותר לערות מים חמים על העלי מהמיחם, ומסביר את החילוק שיש בין עלי הנענע לשקיות תה - שם צריכים כוס שלישית.

"עלי נענע מותר לשים אותם בכלי שני בשבת. תשאלו מה הבדל: הרי בשקיות תה אנחנו מחמירים ורק עירוי מכלי שני, כלי שלישי. עלי נענע אנחנו מתירים בכלי שני", אמר הראשון לציון.

הרב הסביר את ההבדל בין שקיות תה לעלי נענע טריים: "הצמח של עלי הנענע, תשימו אותם במים חמים, אחר כך תוציאו אותם - יישאר אותו צבע, לא משתנה משהו, זה מעביר טעם, העלה קשה ולא מתבשל מהר, כמו מלח.

"עלה תה שים אותם במים, הצבע שלהם משתנה, המהות שלהם משתנה, אפילו אם תוציאו אותם, לעולם זה לא יחזור לצבע שהיה לפני כן, זאת אומרת - אתה רואה שזה מתבשל, ואילו עלי נענע הצבע שלו לא משתנה, לכן עלי נענע מותר ועלי תה מחמירים רק עירוי מכלי שני".

הראשון לציון הסביר את החלוקה של כלי ראשון, שני ושלישי ואמר כי "כלי ראשון זה המיחם. יש במיחם גוף חשמלי, או קומקום מים חמים שנמצא על הפלטה, בלי גוף חימום אבל נמצא על הפלטה, זה כלי ראשון. פותח את הברז ושם את המים בתוך כוס, הכוס הזה נקרא כלי שני. אני לוקח את הכוס ומערה לעוד כוס - זה נקרא כלי שלישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר