הכשה ניסית

עכבר קיפח את חייו: הציל אדם מהכשת נחש

כשהובא אל בית החולים, הנחש שהכיש היום אדם באזור הגליל, הוא פלט מקרבו... עכבר. מתברר, כי האדם שהוכש קיבל מנת ארס מועטה - הרוב "בוזבז" על העכבר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנחש (צילום: המרכז הרפואי זיו)

בזכות טיפול מהיר, ועכבר אחד, נמנע אסון כבד היום (ראשון). לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת, הובא הבוקר אדם בן 53 מאחד הכפרים באזור, שהוכש בידו על ידי נחש צפע, בעת עבודה בגינה. הוא אובחן במצב קל עד בינוני, וזאת למרות שהנחש שהכיש אותו נראה גדול מאוד, אפילו לאזור הזה, בו יש הרבה נחשים יחסית לשאר האזורים בארץ.

הנחש נתפס, חוסל והובא על ידי קרוב משפחה לבית החולים, אך שם הוא הפתיע את כולם: כשהתבוננו בנחש כדי לאתר את הזן הספציפי שלו ולתת את הנוגדן המתאים, נפלט ממנו פגר של עכבר, אשר שימש לארוחה מוקדמת יותר של הזוחל. בחדר המיון הסיקו מיד כי מאחר והנחש הכיש עכבר, קודם להכשת האיש, יתכן וכמות הרעל היתה פחותה ופחות מזיקה, למזלו של המטופל. בן ה-53 אושפז כשהוא סובל מכאבים ונפיחות, שהלכה וגדלה בידו.

כאמור, באזור הגליל ישנם נחשים רבים, בעיקר במקומות עם שטחים פתוחים כגון מושבים, אזורים חקלאיים וקיבוצים. במד"א מזכירים כי יש להקפיד על ערנות רבה, לא לצאת בלילה לסביבה חשוכה עם קוצים, ובפרט במקומות בהם ישנם מקורות מים וקרירות בעונה זו. הסימנים שמצביעים על כך שמדובר בהכשת נחש, הן תחושת מחנק הולכת וגוברת, שקיעה במצב ההכרה, תחושת בלבול וסימנים מחמירים באזור ההכשה הכוללים אודם ובצקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר