בגלל חוב שהסתבך

נקמת הגמ"ח הפופולרי: אין הלוואות לחסידי תולדות אהרון

עסקן מתולדות אהרן נטל הלוואת ענק והחתים את בעליו של גמ"ח "אהבת חסד" כערב. לאחר שלא החזיר את החוב, נאלץ בעל הגמ"ח לשלם את הערבות והטיל סנקציות נגד החסידות (חסידים, ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הגמ"ח הגדול בארץ לא מעניק הלוואות לחסידים בגלל עסקן שלכאורה לא החזיר חוב: אברכים מחסידות תולדות אהרון שפנו בשבועות האחרונים בבקשה לקבלת הלוואה מאחד הגמ"חים המוכרים ביותר בציבור החרדי - "אהבת חסד" שפועל בעיקר בירושלים, נענו בסירוב, כך נודע ל"כיכר השבת".

עובדי הגמ"ח שמנוהל על ידי הרב הלל קופרמן, הסבירו לחסידים כי לאור העובדה שהגמ"ח נאלץ לשלם את חובו של בכיר בחסידות בעקבות ערבות עליו חתם מנהל הגמ"ח, הוחלט כי עד לסילוק החוב של אותו בכיר - חסידי תולדות אהרן לא יוכלו לקבל הלוואות מהגמ"ח.

מבדיקה שערך "כיכר השבת", עולה כי אחד מבכירי החצר נטל הלוואה גדולה בסכום הקרוב ל-400,000 דולרים - ככל הנראה לצרכיו האישיים - מאחד הגבירים המוכרים בקהילת סאטמר בארצות הברית. לצורך ההלוואה, החתים הבכיר בקהילה את קופרמן, בעליו של "אהבת חסד" כערב.

לאחר שעבר זמן הפירעון והבכיר בחסידות לא שילם את חובו, פנה המלווה לבעל הגמ"ח שחתם ערבות בדרישה שישלם את חובו - וזה אכן נענה לדרישה. לטענת גורמים המעורים בסיפור, קופרמן ששילם את דמי הערבות פנה ללווה, וזה כעס על כך ששילם את החוב באומרו כי ביקש להגיע להסדר פריסת חוב מול המלווה מארה"ב.

בעקבות הסכסוך שנוצר ולאור העובדה כי מדובר באחד מבכירי החסידות שגם נחשב למקורב לאדמו"ר ופעיל מאוד במוסדות, הוחלט בגמ"ח "אהבת חסד" על סנקציה נגד כל חסידי תולדות אהרון - שלא יקבלו יותר הלוואות עד להודעה חדשה.

אחד החסידים, שבקשתו לקבלת הלוואה סורבה, הביע תרעומת על ההחלטה ואמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי "מדובר במקרה של 'איש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף'". החסיד אומר כי "מדובר באדם שכבר בעבר עלה לכותרות בגלל התנהלות בעייתית, ולא ייתכן שבגלל איש אחד כל החסידים יתקלו בבעיות ולא יוכלו לקבל הלוואה".

יצוין, כי חסידי תולדות אהרון, כמו גם גורמים קיצוניים אחרים במאה שערים, מסתמכים על גמ"ח אהבת חסד לאור העובדה שהחסידים לא נוטלים הלוואות מגורמים מוסדיים - בין היתר בעקבות חשש ריבית. הסנקציה שהטיל הגמ"ח של קופרמן על החסידות יכולה לגרום ללחץ רב על הבכיר בחסידות על מנת שישלם את חובו.

ל"כיכר השבת" נודע כי בעקבות הסנקציה החריפה שננקטה נגד חסידי תולדות אהרון, פנו גורמים בגמ"ח לעסקני הקהילה בבקשה שיסייעו באיסוף כספים על מנת לכסות את החוב, ובימים האחרונים אכן החלו עסקני החסידות באיסוף כספים לכיסוי החוב.

בגמ"ח אהבת חסד סירבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר