בגלל כחלון

זינוק חד במחירי השכירויות בכל הארץ

ה'קנס' שהודיע כחלון שישית על מי שבבעלותו 3 דירות, כבר נותן את אותותיו: משכירים ממהרים להעלות דרסטית את מחיר השכירות, ואף מנסים להוציא שוכרים זולים מדירותיהם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster, פלאש 90)

יוזמת משה כחלון שר האוצר לגבי המס החדש על בעלי 3 דירות ומעלה - ככל הנראה בגובה אחוז משווי הדירה עד לתקרה של 1,500 שקל בחודש - מרחפת באוויר כמה שבועות. בשטח - מתברר הבוקר (שני) - הנזק כבר מורגש: חוזי שכירות שמחודשים בימים אלה נחתמים במחיר גבוה יותר מאלו שנחתמו לפני כחודש.

ברוב העסקאות שדווחו בחודש האחרון ושנבדקו על ידי מוסף 'ממון', נמצאו משכירים שניסו לאתר פרצה בחוזה כדי להוציא דיירים קיימים ולהכניס במקומם דיירים חדשים בסכום יותר גבוה. כמו כן, נמצאה עלייה ברורה במחירי השכירות החדשים.

הבדיקה נערכה על ידי חטיבת הנדל"ן בקבוצת לוי יצחק, המבצעת גם כך כל חודש מחקר ומעקב אחר התנהלות שוק הנדל"ן בישראל, שהפעם הוסיפה את השאלה הבאה: האם העלאת המחיר נוגעת למס החדש? התשובה המוחצת של כל הנשאלים היתה חיובית. חלק הסבירו, כי הם העלו "מחשש למיסוי גבוה בקרוב".

העליות בכל רחבי הארץ - ללא יוצא מן הכלל - נעו, בסך הכל, בין 6.2 אחוז ל-11 אחוז. זינוק דרסטי של ממש.

בעקבות כך, שלח יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, מכתב בהול לראש הממשלה ולראש אגף התקציבים באוצר ובו כתב: "במצב דברים זה, כל שינוי רגולטיבי משחק לידי משכירי הדירות ומספק בידיהם תחמושת להעלאה נוספת של שכר הדירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר