משבר מתגלגל

צניחה במכירות דגני הבוקר ברשתות השיווק

הרשתות הקמעונאיות, שחלקן שיתפו פעולה עם יונילוור ופרסמו שבמוצריה על המדף אין פגם, סופגות את הצניחה במכירות קטגוריית המזון הפופולרית. המרוויחה - חברת אסם, שהיתה עד כה משנית בענף (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תלמה, המותג הקורס (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מנתונים רשמיים של רשתות השיווק עולה, כי בעקבות הימצאות הסלמונלה בחלק ממוצרי הקורנפלקס של חברת יוניליוור (תלמה), קטגוריית דגני הבוקר - של כל החברות - איבדה מכירות בהיקף של 15% בשבוע החולף. המותג 'תלמה', שהחזיק לפני המשבר בנתח שוק של 49 אחוז, ירד היום ל־35 אחוז, מה שמייצר חלון הזדמנויות למתחרים בתחום - ובראשם חברת אוסם, הצפויה להיות הנהנית העיקרית מקריסת המכירות של יוניליוור. אוסם כבר רושמת עלייה במכירות, שכרוכה בהגדלת רשתות השיווק את ההזמנות לדגני הבוקר של החברה, השחקנית השנייה בשוק זה. נציגי הרשתות ציינו כבר בפני אוסם כי בכוונתם להגדיל את שטח המדף שלה על חשבון תלמה.

כיוון שדגני הבוקר של אוסם מיובאים, מיהרה החברה לשחרר את המלאים שבמחסני הנמלים, אך היא לא יכולה להגדיל באופן מיידי את כמות הסחורה שבידה. גורם המצוי בפרטים מסביר ל'כלכליסט': "אסם מייבאת את דגני הבוקר שלה ממפעל או שניים באירופה, שלא יכולים לשנות את ההזמנות בין לילה. בנוסף, אסם צריכה מוצרים בייצור כשר וגם לזה צריך להיערך מראש".

מנין לציין, כי הרשתות זועמות על מנכ"לית יוניליוור ענת גבריאל על שהסתירה שהמוצרים הנגועים הגיעו אל חלקן, וכן על מנהלי החברה שהפעילו עליהם מכבש לחצים לא להוריד את הדגנים מהמדפים ושכנעו אותם לפרסם מודעות הקוראות לצרכנים להמשיך לרכוש את דגני הבוקר. בכל זאת הן בחרו להמתין עם הסנקציות כלפי החברה, עד לפרסום דו"ח משרד הבריאות, ששלח אתמול צוות למפעל החברה כדי לבצע תחקיר וליטול דגימות.

בכיר בענף מספר: "זימנו את מנהלי הסחר של יוניליוור לשיחה והודענו להם שבכוונתו להוריד את דגני תלמה ומוצרים נוספים של החברה. הם התחננו שנמתין עם צעדים אלו עד לפרסום מסקנות משרד הבריאות".

"זה לא הזמן לבוא בחשבון עם יוניליוור המצויה בסערה", טוען מנגד מנכ"ל אחת מרשתות השיווק, "אך זה לא אומר שהחשבון לא יסגר בהמשך. התנהלות יוניליוור פגעה ברשתות, אך כל מהלך חד צדדי מצידנו עלול כרגע לכרוך את שם הרשת עם סלמונלה, ולכן הן לא ממהרים להוריד את המותג מהמדפים". המנכ"ל טוען שזה מחיר כבד וספק אם מישהו מהקמעונאים יהיה מוכן לשלם אותו. "כולם ימתינו להתפתחויות".

כזכור, צוות של משרד הבריאות שערך אמש (ראשון) ביקורת במפעל תלמה בערד קבע, כי יוניליוור התרשלה בטיפול בפרשת הזיהום בקורנפלקס, אך עם זאת הוא ציין שהיא לא פעלה בזדון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר