ונשמרתם, מאוד

מה הן עבירות התנועה הנפוצות ביותר?

היקף הקנסות הניתנות מוכיח כי חצייה באור אדום אינה עבירה כה נפוצה - למרות מחיר הדמים שהיא גובה. לעומת זאת 'מהירות מופרזת' לוקחת בקלות את המקום הראשון (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: איחוד הצלה)

חציית צומת באור אדום היא תופעה נפוצה, וסכנתה תועדה רק לאחרונה בתאונה המחרידה בצומת פורידיס בשבוע שעבר, אך דירוג הקנסות של משטרת ישראל מפתיע ומגלה שיש עבירות תנועה נפוצות ממנה.

לפי נתוני הקנסות של המשטרה, רובם ניתנים על עבירות של מהירות מופרזת (145 אלף), אי ציות לתמרורים (122 אלף) וחנייה במקום אסור (95 אלף). העבירות של נהיגה באור אדום משתרכות הרחק מאחור עם 27 אלף קנסות שניתנו בגינן בשנה האחרונה. אפילו כמות הקנסות שניתנו על עבירות של רישיונות וביטוח - 27.5 אלף - גדולה יותר.

בתוך כך, נתוני סקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" על הנעשה בצומתי ישראל ומתפרסם ב'ידיעות אחרונות' המביא את הידיעה - רק מחזק את הממצאים המדאיגים: חמישית מכלל הנהגים בישראל מודים כי סיכנו את חייהם שלהם ואת חיי הנוסעים האחרים בצומת כשחצו אותו באור אדום. מתוך 700 משתתפי הסקר, 21 אחוז הודו כי נסעו באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, וסביר שיש עוד רבים שבחרו שלא להודות בכך. כמו כן, רוב מוחלט של הנשאלים - 96 אחוז - סיפרו שראו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה נהג שחוצה צומת באור אדום.

זאת ועוד, 64 אחוז מהנשאלים מאמינים כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום, ומחקרים מוכיחים זאת: מחקר אוסטרלי הראה כי הצבת מצלמה יכולה להביא להפחתה של 47 אחוז במספר התאונות. בישראל מוצבות מצלמות בשמונים צמתים, אך לא בצומת פורידיס - שם אירעה בשבוע שעבר התאונה הקטלנית שבה נהרגו שלוש נוסעות כתוצאה מחציית משאית באור אדום.

"כמה שלא נאכוף את חוקי התנועה ביד קשה", טוען ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי המסיים בקרוב את תפקידו, "חשוב לחנך את ציבור הנהגים על הסכנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר