תכנית חדשה

לא שילמתם חשבון חשמל? לא תנותקו כל כך מהר

גל ניתוקי החשמל, של עשרות אלפי משפחות בישראל מדי שנה, צפוי להצטמצם משמעותית לאור תכנית חדשה שגיבשו לאחרונה ברשות החשמל, לטובת קשישים ונזקקים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מנותקים. אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold, פלאש 90)

כולנו שמענו - או פגשנו באופן זה או אחר - בתופעת ניתוק זרם החשמל, גם בימים החמים החמים ביותר, מבתים שבעליהם לא שילמו את החשבון החודשי. בדרך כלל, מדובר באנשים שפשוט לא יכולים לעמוד כלכלית בתשלום החודשי.

לפי נתוני רשמיים של רשות החשמל, בשנה האחרונה בלבד נרשמו קרוב ל-58 אלף ניתוקים, לעומת כ-42 אלף ניתוקים בשנה הקודמת. עשרות אלפי ניתוקים, הוי אומר: מאות אלפי אנשים בישראל שמנותקים מדי שנה מחשמל.

יש גם צד שני בסיפור: סך החובות שלא שולמו בשנה שעברה לחברת החשמל עמד על כ-29 מיליון שקלים. סכום אדיר, לכל הדעות, שבחברת החשמל לא תמיד יודעים איך להתמודד איתו, והשלו מבוצעים הניתוקים המדוברים שוב ושוב - להרתיע.

כעת, ברשות החשמל יזמו תכנית לסיוע לאוכלוסיות החלשות שאינן יכולות לשלם את חשבון החשמל. ברשות מציעים, להקטין את הריבית על צבירת חובות; להגדיל את מספר ההתראות למשפחות שמתקשות לעמוד בתשלום, דרך שיחות טלפוניות ושליחת מסרונים - והארכת התקופה המינימלית שצריכה לחלוף לפני שננקטים 'צעדי גבייה', משבועיים היום ל-96 ימים.

איסור על ניתוק מוחלט של צרכנים מחשמל, כפי שקיים - לדוגמה - במשק המים, לא כלול בתכנית החדשה. בעמותת 'ידיד' אומרים לערוץ 2 שהביא את הידיעה, כי הם מתכוונים לקדם הצעת חוק שתסדיר את הנושא, כך שייאסרו באופן מוחלט הניתוקים ממי שבאמת לא יכול לשלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר