מורה נבוכים למשפחה החרדית

רפורמת ליצמן: מסע התלאות המייאש של החולה החרדי

גם אם תשתעבדו לגמ"חים, לא תגיעו לסכום אותו יש להשיג כדי לממן ניתוח דחוף - וזו רק המכה הראשונה ברפורמת ליצמן. עוד בתפריט: המתנה מייאשת בתור בלתי נגמר. מורה נבוכים (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומים: הדס פרוש ויונתן זינדל - פלאש 90)

הנתון הבסיסי אותו חובה להפנים כשבאים להבין את היקף הנזקים שיגרמו בוודאות מרפורמת ליצמן החדשה ('רפורמת הניתוחים הפרטיים'), הוא זה: מאה וחמישים אלף ניתוחים פרטיים מתבצעים כל שנה במדינת ישראל.

לפי הרפורמה החדשה, שנכנסה לתוקף לפני כשבוע, ב-1 לאוגוסט, נקבעה רשימה סגורה של רופאים שנמצאים בהסדר עם קופות החולים השונות, שרק ממנה ניתן לבחור את זה שיטפל/ינתח באופן פרטי בכל מקרה רפואי. הרשימה ה'יוקרתית' כוללת חמישים רופאים בלבד. את מי מתוכם כדאי לבחור? גם את הרופא שייעץ לכם בזה תאלצו לבחור מתוך רשימה סגורה נוספת.

מעבר לצמצום הדרמטי של מלאי הרופאים המוזכרים, המשמעות הכבדה יותר של הענין הוא המחיר הגבוה שתאלצו לשלם לרופא אחר, מחוץ לרשימה, בו תבחרו לטיפול פרטי: אין לזה החזר כספי כלשהו מקופת החולים, כי... הוא מחוץ לרשימה - אף אם הוא אנושי יותר לטעמכם, או מקצועי יותר לפי חוות דעת כזו אחרת עליה אתם רגילים להסתמך.

אם החלטתם "להתפשר" על רופא מ'הרשימה', סיכוי קלוש שהוא יהיה פנוי עבורכם בזמן הרצוי, כי הוא אחד מתוך חמישים בלבד שאליהם ימתינו בתור בלתי נגמר רוב הפציינטים, שאולי מעדיפים כמוכם רופא מסובסד על ידי קופת החולים.

התייאשתם והחלטתם לשוב לרפואה הפרטית בגרסתה החדשה? מצפה לכם הפתעה בלתי נעימה בעליל: הרופאים שנותרו בחוץ, הם הפחות נחשבים בעיני מערכת הבריאות. אם הם לא היו ה"לא רצויים בכיתה", הם היו נכללים בתוך רשימת ה"גאונים" המסובסדים על ידי קופות החולים.

ועוד לא דיברנו על דעתם בנידון, של היועצים הרפואיים, המקובלים - ובהצלחה רבה - בציבור החרדי לפני כל תהליך רפואי, ובוודאי כירורגי. על כך בכתבה הבאה.

מלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר: "רשימת הרופאים שבהסדר לא כוללת חמישים רופאים אלא מאות רופאים, רבים מהם מן הטובים והמובילים בתחומם. זהו בלבול בין רשימת רופאי ההסדר, שמאז ומתמיד היוו את רוב הפעילות של השב"ן, (70% ומעלה) עם רשימת החריגים שלגביהם ניתן לתת החזר ושבה אכן לא יכולים להיכלל יותר מחמישים".

"כל מי שברשימת המנתחים מחויב להיכלל כיועץ הסדר, אך רשימת היועצים אינה מוגבלת רק ליועצי הסדר והחוק לא הגביל את יכולתה של הקופה להמשיך ולכלול בתוכנית יועצים שהייעוץ עימם מזכה בהחזר (ובלבד שלא מדובר במנתחים שלה, שאז הם כאמור מחויבים להיכלל ברשימה כמנתחי הסדר, מה שבמרבית המקרים מוזיל דרמטית את עלות היעוץ איתם)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר