עיריית ירושלים מקדמת תכנית לבניית 2000 יח"ד בגילה

למרות מחאות האמריקאים בירושלים מתכוונים לקדם בניית שכונה חדשה "מתחם עצי הזית" למרגלות גילה עם 2000 יחידות דיור בנוסף ל-700 עליהם פורסם לפני כשבועיים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בניה חדשה בשכונת גילה (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

עיריית ירושלים תפעל לקדם תכנית בנייה שתכלול אלפיים יחידות דיור מעבר לקו הירוק, בין שכונת גילה לכביש המנהרות זאת למרות הגינויים האמריקאים לבניה בשכונת גילה רק לפני כשבועיים.

כזכור, לפני כשבועיים הופקדה בעירייה תכנית לבניית 770 יחידות דיור במורדות גילה, ולאחריה נשמעו גינויים ממחלקת המדינה האמריקנית בטענה שהבניה פוגעת בתהליך השלום.

האזור שבו צפויה לקום השכונה העתידית נקרא "מתחם עצי הזית", על שם העצים הנטועים במקום. גודל השטח המתוכנן הוא כ-280 דונמים, ורובו תחת בעלויות פרטיות. על פי הדיווח בוואלה, מי שעומד מאחורי התוכנית הוא היזם נחמיה דוידי, תת אלוף במילואים העוסק ביזמות נדל"ן. דוידי החל לקדם את התוכנית להקמת השכונה החדשה כבר לפני כשמונה שנים, ונראה כי בתקופה האחרונה היא החלה לצבור תאוצה.

יזם הנדל"ן שכר את האדריכל דוד גוגנהיים להכין תכנית מתאר לשכונה, והוא אף קיים כמה פגישות עם בכירים בעיריית ירושלים. הם, מצדם, הבטיחו לסייע בקידום התוכנית לקראת הגשתה לוועדות התכנון.

יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העירייה, מאיר תורג'מן, אמר לוואלה כי התוכנית צפויה להיות מאושרת ברגע שתוגש באופן מסודר. "נתנו להם אופציה להתקדם", אמר תורג'מן, "כשתבוא תוכנית בנייה מסודרת עם בעלי קרקע פרטיים או מינהל, אנחנו נאשר אותה".

בתחילת השבוע שעבר נפגשו דוידי וגוגנהיים עם אנשי מינהל קהילתי גילה והציגו בפניהם את התוכנית. יו"ר המינהל, עופר איובי, אמר כי "חשוב להמשיך ולחזק את הבנייה בירושלים למען זוגות צעירים ומשפרי דיור, שהיום ההיצע עבורם נמוך מאוד".

שוק הדירות בירושלים סובל מקיפאון חמור בבניה ומעלייה מתמדת של המחירים והבניה החדשה עדיין לא תצליח לשפר את נושא המחיר הגבוה שכן הקומץ לא מספק את הארי. לא פורסם עדיין לאיזה ציבור תיועד השכונה החדשה ומה תהיה רמת הבניה בה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר