הפרחים לאייכלר

בשורה רעה לחרדים: תידחסו באוטובוס, יותר

העומס בקווי התחבורה הבין-עירוניים החרדים לא היה מספיק נורא עבורכם? לח"כ ישראל אייכלר יש בשורה: מספר הנוסעים בעמידה יגדל מעשרה נוסעים לעשרים נוסעים (חרדים, חדשות)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום: Kobi Gideon / Flash90)

אם העומס בקווי התחבורה הציבורית הבין-עירוניים שמשרתים את המגזר החרדי לא היה מספיק נורא עד היום, הרי שכעת הוא עשוי לגדול. משרד המשפטים הודיע במענה לפניית ח"כ ישראל אייכלר מ"אגודת ישראל" על הגדלת המגבלה מ-10 נוסעים בעמידה ל-20 נוסעים.

בפנייתו, דרש אייכלר לבטל את המכסה על עשרה נוסעים בעמידה במקרים בהם אין תיגבור לאוטובוסים, כשלדבריו מדובר ב"גזירה הגורמת לנהגים להשבית אוטובוסים מלאים ולהשאיר נוסעים בתחנות. זאת בטענה כי אסור להם לקחת יותר מעשרה נוסעים בעמידה".

בעקבות כך, החליט משרד המשפטים לשנות את הנוהל: "על פי הנוהל המעודכן, בקוים בהם זוהתה בעיה במתן השירות לנוסעים, תוגדל המגבלה ל-20 נוסעים בעמידה" נמסר מהמשרד. בנוסף, גם בנסיעה האחרונה שתבוצע בכל קו בין עירוני, תהיה מגבלה של 20 נוסעים בעמידה לכל היותר.

בלשכת אייכלר הסבירו כי "כיום, נאסר על הנהג להעלות יותר מעשרה נוסעים בעמידה. דבר זה גרם להשארת נוסעים בתחנות עמוסות, בדרכים בין עירוניות. האוטובוס עובר ונמנע מנוסעים לעלות עליו. לפעמים מדובר בנסיעה אחרונה לקו ונוסעים רבים נותרו ללא יכולת לשוב לבתיהם. במקרים רבים, נוצרו עימותים בין נוסעים לנהגים. היו נהגים שעצרו את האוטובוס וכיבו את המזגן בענישה קולקטיבית, כדי לאלץ נוסעים לרדת. לעיתים אף הגיעה התערבות משטרתית וכדי בזיון וקצף".

עוד נמסר כי "ח"כ הרב ישראל אייכלר דורש מחברות התחבורה לתגבר את האוטובוסים בכל מקרה של עומס ובעיקר בנסיעה האחרונה בלילה. בפניות הציבור עולה כי אין קול ואין קשב ולא מתגברים מספיק".

בהודעת משרד המשפטים לאייכלר נאמר כי "פרקליטות המדינה מסרה למשרד התחבורה כי אין מניעה שיפעלו כאמור בהודעת העדכון שנמסר לבית המשפט, כי בקוים בהם זוהתה בעיה תוגדל המגבלה ל 20 נוסעים בעמידה".

יצויין, כי מעדויות רבות שהצטברו לאחרונה במערכת "כיכר השבת", עולה כי גם הנוהל של עשרה נוסעים בעמידה שמיושם על פי רוב בקווים שמשרתים את המגזר החרדי, מקשה על הנוסעים - שמשלמים אגב מחיר נסיעה זהה לנסיעה בישיבה. במרבית המקרים אכן נהגים פוסחים על תחנות בעקבות חריגה מעשרה נוסעים, אולם נוהל של משרד התחבורה שנדרש לכך חייב הוצאת אוטובוס נוסף גם עבור נוסע אחד בלבד שנותר בתחנה. כעת, העלאת מספר הנוסעים בעמידה צפויה להפוך לבלתי נסבלת את הנסיעה בקווים הבין-עירוניים המיועדים למגזר החרדי, שגם כך ידועים כבעלי שירות לקוי.

אייכלר עצמו אישר כי היה מעדיף תגבור של האוטובוסים במקום הגברת העומסים: "למרות שמלכתחילה עדיף לתגבר את הקוים ולא להשאיר נוסעים בתחנות, בלי לצופף את האוטובוס בנוסעים בעמידה. רק בלית ברירה, עדיף להעלות עד עשרים נוסעים בעמידה, מאשר להשאיר נוסעים בתחנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר