האדמו"רים ב'קול קורא' לתלמידי הישיבות

לא להחזיק סלולרי כשר, להתרחק מבעלי מכשיר לא כשר

גדולי האדמו"רים יוצאים הבוקר בקריאה לתלמידי הישיבות החסידיות שלא להחזיק מכשיר סלולר - גם מכשיר כשר, וקוראים להתרחק מבעלי הסמארטפונים. ומברכים: זיווגים הגונים ונחת מכל יוצ"ח (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תלמידי ישיבה. אילוסטרציה (צילום: Oren Nahshon / Flash 90)

כהמשך לסדרת הכינוסים כנגד פגעי הטכנולוגיה מפרסמים הבוקר (שלישי) גדולי האדמו"רים קריאת קודש לתלמידי הישיבות החסידיות בה הם קוראים לבחורים שלא להחזיק ברשותם מכשיר סלולארי אפילו כשר.

ב'קול קורא' עליו חתומים בין היתר האדמורים מגור, בעלזא, ויז׳ניץ, בויאן, רחמסטריווקא, טשרנוביל מודז׳יץ, לעלוב,ועוד

ב'קול קורא' נאמר: "הננו בזה בקריאה של חיבה לתלמידי הישיבות הקדושות שזכו לישב באהלה של תורה בדורנו אנו, שכידוע הניסיונות גברו ועלו למעלה מראש ועתיד המשך הדורות תלוי בכם ובהתנהגותכם, ומן המותר לדבר על כלים הטמאים והאסורים שצריך להתרחק מהם ומבעליהם.

"תלמידי הישיבות הק'! חלקכם במלחמת מצוה זו הוא שלא להחזיק ברשותכם כלל פלאפון (כשר), שגורם הרבה קלקולים רבים ליראת שמים וגורם שתורתו נעשית קרעים קרעים, ומחובר לעולם החיצוני שמחוץ לכותלי הישיבה, ומונע לגדול בהשגת התורה הקדושה".

האדמו"רים מוסיפים פנייה להורים וכותבים: "ומכאן קריאה גם להורי התלמידים שעליהם חיוב חינוך הבנים, למנוע מבניהם להחזיק פלאפון כלל, גם אם הדבר כרוך בהוצאה ובטרחה".

לסיום מברכים גדולי האדמו"רים את כל הנשמעים לתקנות, שיזכו לגדל דורות של תלמידי חכמים יראים ושלמים ויתברכו בהצלחה בתורה ויראת שמים, "מתוך שמחה והרחבת הדעת זיווגים הגונים ונחת מכל יוצאי חלציהם".

על ה'קול קורא' חתומים כ"ק האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, בויאן, טשערנוביל, רחמ סטריווקא, מודז'יץ, נדבורנה, סאדיגורה, לעלוב, ביאלה, פיטסבורג, מכנובקא-בעלזא, קרעטשניף, פינסק-קרלין,סרט ויז'ניץ, אלכסנדר, צאנז וקוידינוב.

בערב ראש חודש תמוז שיגר מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי מכתב מיוחד לרגל כינוס של ראשי ישיבות חסידיות על המאבק בפגעי הטכנולוגיה.

במכתבו כותב שר התורה: "הנני בזה לברך את תלמידי הישיבות הקדושות שמקבלים על עצמם את התקנות ובפרט התקנה שלא להחזיק פלפון כלל ואפילו כשר שגורם הרבה קלקולים ליראת שמיים וגורם שתורתו נעשית קרעים קרעים".

ומסיים מרן שר התורה כי "השומעים יתברכו משמיים בהצלחה בתורה ויראת שמים וזיווגים הגונים במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר