ואת זה היינו אמורים לאכול

הקורנפלקס הנגוע יהפוך ל... דלק להכנת מלט

בחברת יונילוור מצאו פתרון יעיל כיצד להיפטר מ-120 טון של דגני בוקר נגועים שיוצרו במפעלי החברה וזאת מבלי לגרום לזיהום אוויר ואפילו אולי גם להרוויח מזה כמה שקלים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"תמלא לי טנק מלא בקורנפלקס" (הדס פרוש, פלאש90)

בטח שאלתם את עצמכם מה תעשה תלמה עם מאות הטונות של דגני הבוקר הנגועים בחיידק הסלמונלה. בידיעות אחרונות פורסם כי הבוקר יגיעו למחסן המפעל בערד משאיות, שיאספו את 120 הטון של דגני הבוקר הנגועים בסלמונלה ויובילו אותם לאתר בצפון הארץ. שם יעברו קרטוני הקורנפלקס תהליך של גריסה, כולל 24 משטחי העץ הענקיים שעליהם הם הונחו במפעל, במגרסה ענקית. לאחר מכן החלקלקים שייפלטו יעברו תהליך גריסה נוסף עד שיהפכו לפתיתים קטנים, ואלה יועברו בעתיד למפעלים שונים וישמשו תחליף לדלק של תנורי מלט.

תהליך הייצור של מלט כולל חימום של אבן גיר וחרסית בטמפרטורה גבוהה מאוד בתוך תנורי ענק. את חימום התנורים ניתן לבצע באמצעות דלק או באמצעות פסולת שנוצרה מתהליך הגריסה של מזון דוגמת הקורנפלקס הנגוע.

מזון ניתן להשמיד בכמה דרכים: ניתן להפוך את המוצר הלא רצוי למזון עבור בעלי חיים — אך מכיוון שדגני הבוקר נגועים בסלמונלה, האופציה הזו נשללה; אופציה נוספת היא להפוך את המזון הנגוע לקומפוסט, דשן עשיר שנוצר מזבל אורגני שהתפרק, אך גם אפשרות זו נשללה בגלל החשש שמזון מזוהם יגיע לאדמה; האופציה הקלה והזולה ביותר היא לשרוף את הסחורה הנגועה, אבל עלה חשש שהשמדה של כמות כה גדולה של מזון נגוע בסלמונלה תגרום לזיהום אוויר, ולכן הוחלט לנסות למצוא פתרון אחר. כך עלה הרעיון של הדלק לתנורי המלט.

אתמול הגיעו חוקרי משרד החקירות ויצמן־יער למפעל תלמה בניסיון לחקור כיצד התרחש זיהום הסלמונלה, עם דגש על השאלה כיצד "זלגו" מוצרים נגועים אל מחוץ למפעל אף על פי שהיו אמורים להיות בהסגר. כזכור, בשבוע שעבר טענה החברה כי אחד העובדים החליף את הברקודים של המשטח הנגוע עם משטח נקי. כמו כן נערך במפעל ביום ראשון ביקור של אנשי משרד הבריאות שניסו אף הם לקבל תשובות לתקלה כשההערכות הן שהסלמונלה עצמה הגיע מלשלשת היונים שמקננות בגג המפעל.

כזכור, הפרשה התפוצצה לפני כשבועיים, כשהתגלה כי חברת יונילוור, משווקת הקורנפלקס של תלמה, הסתירה את הנסיבות למחסור במוצר ורק לאחר לחץ הסכימה להודות שמדובר בזיהום סלמונלה בקו הייצור. תחילה הודיעו בחברה שהאירוע הסתיים וכל המוצרים בטוחים וכי לא נמכרו כלל מוצרים נגועים, אולם ביום חמישי האחרון התגלה שחבילת קורנפלקס תלמה בד"ץ הגיעה לבית לקוחה בפתח־תקווה לאחר שנקנתה בסניף רשת "יש חסד" בבארות־יצחק ומאוחר יותר מתברר שמשטח שלם עם 240 חבילות נמכרו ללקוחות. על פי הממצאים הראשונים של התחקיר של אנשי משרד הבריאות, יוניליוור התרשלה, אך לא שיקרה ביודעין לציבור ולמשרד הבריאות ובינתיים רשיון היצור נאות שלה נשלל. משרד החקירות יבדוק כיצד הגיעה החבילה החשודה למדפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר