"תמות אשכנזי"

הראשון לציון: אשכנזים מבקשים לטבול כדי להפוך לספרדים

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פוסק כי בעל תשובה אשכנזי שהוריו חילוניים ינהג כדעת השולחן ערוך ובמבטא ספרדי • הרב הפתיע: אשכנזים ניגשים אליי ומבקשים לטבול בכדי להפוך לספרדים • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: יעקב כהן)

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התייחס בשיעור שמסר להבדלי הפסיקה בין הספרדים לאשכנזים ואמר כי בני עדות המזרח מקלים יותר בהלכות וסיפר כי אשכנזים נגשים אליו בקשה להפוך לספרדים.

"אנחנו מקילים יותר, זה ידוע", אמר הראשון לציון. "השולחן ערוך היה 'בית הלל', היה לו כוחא דהירתא, הרמ"א היה יותר מחמיר. זה דברים ידועים".

הרב הפתיע את המשתתפים בשיעור וסיפר: "לפעמים באם אליי אשכנזים, אחרי השיעור שלי בלווין, אני אומר הלכות - מה שמותר אני אומר שמותר. אחרי השיעור באים אליי אשכנזים - לא פעם ולא פעמיים - אומרים לי 'הרב אני רוצה לטבול במקווה ולהיות ספרדי. אני יכול להיות ספרדי?', אמרתי לו '"לא, גמרנו, נולדת אשכנזי - תמות אשכנזי, אין מה לעשות".

עם זאת הדגיש הרב הראשי: "מה שכן, גר צדק או בעל תשובה, שההורים שלו חילוניים - למרות שהם אשכנזים, יכול לנהוג הכל כפי מרן השולחן ערוך. כי כל האיסור הוא 'אל תטוש תורת אמך', מה תורת אמך? אמא שלו חילונית. לכן בעל תשובה אשכנזי יהיה ספרדי, מבטא ספרדי, כמו הספרדים שיהיה, וכן גר צדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר