כשר או לא?

חברת "פאנקו" תובעת מהרבנות הראשית 250,000 שקל

חברת המשקאות תבעה את הרבנות הראשית לאחר שזו פרסמה כי יש בעיה עם כשרות הוויסקי שהחברה מייבאת, אלא שמתברר שבידי היבואן יש את כל האישורים הנדרשים (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(Jozef Sowa / Shutterstock)

חברת פאנקו הגישה לבית המשפט השלום בת"א, תביעה נגד הרבנות הראשית לישראל על הוצאת לשון הרע ונזיקין בסך 250 אלף שקל. בנוסף, הגישו בפאנקו לביהמ"ש בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני שיורה לרבנות להסיר, מהאתר הרשמי, את הפרסום נגדה.

ביהמ"ש השלום בת"א, התייחס לבקשת פאנקו למתן צו המניעה והורה לרבנות הראשית לישראל להגיש תגובה מידית לבקשת פאנקו עוד לפני הדיון שנקבע לתאריך 04/09/2016.

לטענת התובעת הרבנות הראשית לישראל העלתה לאתר האינטרנט שלה פרסום שקרי ופוגעני, המנוסח באופן לקוי וברשלנות רבתי, המיועד לכלל הציבור בישראל, במסגרתו "מוזהר הציבור" כי מוצרי אלכוהול המשווקים על ידי קבוצת פאנקו ובמיוחד הוויסקי מסוג ג'ק דניאלס אינם "כשרים".

בחברת פאנקו טוענים כי הפרסום באתר הרבנות הראשית לישראל נעשה במכוון, כדי לפגוע בהם, מכיוון שהרבנות עצמה היא שהנפיקה למוצרים הנמכרים באתר החברה תעודת כשרות, ובפרט לוויסקי ג'ק דניאלס. זאת ועוד, הרבנות לא טרחה, קודם לפרסום באתר, לפנות לקבוצת פאנקו על מנת לקבל את תגובתה ולא הסירה את הפרסום השקרי לאחר שקיבלה פנייה בכתב מפאנקו על היות הפרסום שקרי שכן החברה מחזיקה בתעודת כשרות של הרבנות.

קבוצת פאנקו פנתה באופן מיידי לרבנות הראשית באמצעות עורך דינה, והעמידה אותה על הפרסום השקרי והלקוי ועל הנזק הניכר שהוא גרם ועתיד לגרום לה. בנוסף דרשה החברה, בין היתר, שהרבנות תסיר ללא דיחוי, את הפרסום השקרי ותודיע לה במכתב על הסרת ההודעה ותפרסם את המכתב באתר הרבנות הראשית לישראל וזאת על מנת שתוכל קבוצת פאנקו להציג את המכתב בפני לקוחותיה ותתחיל לתקן את הנזק שגרמה לה הרבנות ראשית. בנוסף, דרשה קבוצת פאנקו פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לה בעקבות פרסום ההודעה.

בחברה טוענים כי לא רק שהפרסום השקרי לא הוסר, אלא הרבנות אף לא טרחה כלל להשיב לפנייתה של קבוצת פאנקו בעניין זה עד למועד הגשת התביעה.

זו לא הפעם הראשונה שפאנקו צריכה לעסוק בכשרות מוצריה לפני כשנתיים OK שחתומים על כשרות מוצרי החברה היום הודיעו כי לא נתנו כשרות לויסקי שמייבאת פאנקו.

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי מאחר והוגשה תביעה משפטית הרבנות תגיב בין כותלי בית המשפט.

אישור הכשרות של OK

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר